سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

آبتین گلکار با اعلام خبر انتشار ترجمه‌اش از ولادیمیر ناباکوف، می‌گوید: ناباکوف نویسنده سخت‌خوانی است و نثر دشواری دارد اما جالب است در ایران خوش‌شانس بوده و از کارهایش استقبال شده است.

حضرت موسی مبرقع علیه السلام فرزند بلافصل امام جواد علیه السلام، از جمله راویان حدیث و دانشمندان عصر خود به شمار می‌رفت که طی چندین دهه اقامت در قم، منشأ خدمات و برکات فراوان بود.

نقض حریم پل خواجو، نقض حریم نقش‌جهان، نقض حریم چهارباغ، نقض حریم بقعه جعفریه، نقض پشت نقض؛ به کدام علت؟ دیو آز، ولع بلندمرتبه‌سازی، دهان باز کرده و دارد، با سرعتی هرچه‌تمام‌تر، آنچه اصفهان را نصف جهان کرده، می‌بلعد.

جنگ با تمامی فراز و فرودهایی که داشت، در 27 تیرماه 1367 با پذیرش قطعنامه از سوی ایران598 به پایان رسید. اما عراق به خواست سازمان ملل برای تعیین موعد نزدیکی برای استقرار آتش‌بس تن در نمی‌دهد.

سازندگان مستند «آنجا سپیده دم» که روایتی از یک پرستار بخش کروناست، تاکید دارند که این فیلم بخش‌های کمتر دیده شده‌ای از پشت صحنه زندگی کادر درمان را در روزهای کرونایی به تصویر کشیده است.

رضا فیاضی که به تازگی نقش دونالد ترامپ را در فیلم‌تئاتر «من ترامپ نسیتم» بازی کرده است، می گوید: خودم هم باورم نمی‌شد نقش ترامپ را بازی کنم.

شاخه «شعرشناسی شناختی» انجمن علمی نقد ادبی ایران آغاز به کار کرد.

کامران تفتی که اجرای مسابقه اتومبیلرانی «دست فرمون» را در شبکه نسیم عهده دار است، درباره این برنامه گفت: در این شرایط اقتصادی با وجود شیوع ویروس کرونا برنامه‌های آمیخته با هیجان و چالش مردم را از فضایی که در آن هستند برای ساعتی دور می‌کند. این ویژگی برای من ارزشمند است و فکر می‌کنم مسیری که با گروه حرفه‌ای «دست فرمون» طی می‌کنم با این نیت است که مردم را ساعتی از دغدغه‌ها فارغ کنیم.

موسیقی نواحی ایران به سبب تنوع قومی، اشکال و ساختارهای متمایز، متعدد و گسترده‌ای دارد که این امر به نوعی مخاطب را در هر منطقه با دنیای جداگانه‌ای از موسیقی مواجه می‌کند که رسیدن به یک آگاهی نسبی درباره هر کدام مستلزم شناخت زوایای مختلفی از ریشه‌های قومی، زبانی و شرایط اقلیمی و زیستی آن مناطق است؛ درواقع این گستردگی تا حدی است که شاید شهرهای مختلف هر استان نیز موسیقی متفاوتی نسبت به...

علی (پدرام) میرزایی با اشاره به این‌که مشکلات مربوط به آموزش مجازی برای درسی تئوری مثل ادبیات هم مثل درس‌های عملی وجود دارد و همچنین تاکید بر لزوم رسیدگی به این مشکلات می‌گوید: دانشجو برای من تکلیف فرستاده و می‌گوید «ببخشید، گوشی من این قابلیت رو نداره». من به او نمره ندهم؟ کسر نمره به دلیل پول نداشتن یا کار نکردن؟

داوران رویداد ملی «چهارراه» و 30 اثر راه‌یافته به بخش رقابتی جشنواره تئاتر «نگاه» در بخش تهران معرفی شدند.

اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان به رفتار حاشیه‌ساز فردی که در منطقه‌ای بکر در این استان با آثار تاریخی به طرز عجیبی رفتار کرده و با آن‌ها عکس گرفته واکنش نشان داد.

استاد حوزه با اشاره به اهمیت ترویج و نشر دین بیان کرد: تبلیغ دین یکی از هنرهای مهم مبلغین دین است.

صاحب امتیاز ماهنامه «ایران فردا» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتشار خود را متوقف کرده است.

بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست و نقاش با انتشار طرحی از چهره داریوش مهرجویی، زادروز این کارگردان سینمای ایران را تبریک گفت.

مدیرکل بنیاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به انعقاد دو تفاهم‌نامه مهم و مؤثر در راستای تأمین مسکن و شغل ایثارگران در سطح استان گفت: پیگیری اجرا و انجام سریع مفاد این دو تفاهم‌نامه قدم بزرگی در حل مشکلات خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر خواهد بود.