سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

کتاب «تصمیم‌گیری و اولویت‌سنجی برای کتابداران» تألیف فرزانه شادانپور و محمدرضا میقانی منتشر شد.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: روز دانشجو تلألو بیداری و مبارزه دانشجویان مومن و متعهد با استکبار جهانی و نظام سلطه غربی است و هر سال باید این روز پاس داشته شود و مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری بنیاد و ستادهای شاهد و ایثارگر مراکز آموزشی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مولان، 16 قرن پس از تولد افسانه‌اش در عصر خاندان «وی» و 22 سال پس از آنکه نخستین نسخه پویانمایی‌اش توسط والت دیزنی بازآفرینی شد، بار دیگر پکن پایتخت امپراتوری آسمانی را از حمله خان مغول نجات داد؛ با این حال حتی این دختر قهرمان اساطیری چینی هم نتوانست مهم‌ترین پروژه آسیایی هالیوود را از ورشکستگی نجات دهد.

با برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی»، همزمان با روز دانشجو این دوره از جشنواره کلید خورد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به خبری پیرامون مشکلات اهالی موسیقی استان یزد در مورد حمایت‌های صندوق اعتباری هنر از اهالی فرهنگ و هنر در ایام کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

مرحوم «حاج یدالله عباسی» پدر شهیدان «کرامت‌الله و امان‌الله عباسی» از شهدای استان فارس درگرشت.

پیش تولید سریال شبکه نمایش خانگی «آکتور» به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی به زودی آغاز می شود.

«شگفت‌انگیزترین چیز دنیا» نوشته لیدا طرزی برای کودکان منتشر شد.

برنامه تلویزیونی «شب ادبیات» در قسمت جدید خود، به بررسی شعر و شخصیت عمران صلاحی خواهد پرداخت.

مدیر کل کانون استان تهران از انتشار چند کتاب گویا همزمان با هفته کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه خبر داد.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید مهلت ثبت‌نام تسهیلات حمایتی کم‌بهره به ناشران خصوصی تا 28 آذرماه خبر داد.

یک عکاس دانمارکی طی چندین سال مجموعه‌ای از عکس‌ها با موضوع پرواز دسته‌جمعی سارها را به ثبت رسانده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یزد از آغاز طرح مرمتی برج قلعه مهدی آباد خبر داد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در زمان دفاع مقدس در برابر استکبار با آن هیمنه مقاومت کردیم، در سخت‌ترین شرایط اقتصادی جنگ را اداره کردیم و در همان شرایط هنرمندان بزرگی، چون شهید آوینی را در عرصه شاهد بودیم.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور امضای تفاهم نامه تامین زمین 5 هزار واحد مسکونی و ایجاد 3 هزار شغل برای ایثارگران خراسان رضوی به این استان سفر کرد.