یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

برگزیدگان رقابت عکاسی «آگورا» با موضوع سوژه‌های کوچک مشخص شدند.

آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری جشنواره سردار مقاومت و رادیو "نشان سلیمانی" در قالب برنامه و نمایش در بخش های حرفه ای و مردمی معرفی شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از ویران شدن قلعه تاریخی فیروز آباد ابرکوه در بارندگی‌های اخیر خبر داد و گفت: خسارت‌های وارد شده به بافت‌های تاریخی در اثر بارندگی تاکنون نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور از اختصاص ندادن بودجه‌ای برای پوشش بیمه‌ای راهنمایان گردشگری خبر می‌دهد و می‌گوید: در حالی راهنمایان از فهرست پوشش بیمه‌ای برای تخصیص بودجه حذف شده‌اند که اخیرا وعده تحقق این مهم از سوی دولت داده شده بود.

مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی ایران، سه شنبه 18 آذرماه در معاونت امور هنری برگزار شد.

نشست نقد کتاب «ملک گرسنه» نوشته نهال تجدد بررسی می‌شود.

بعد از گذشت یک دهه از هشدارهایی که برای احتمال تخریب خانه فخرالدوله در ری مطرح شده بودند، بالاخره مدیر اداره میراث فرهنگی شهر ری از آغاز مرمت عمارت فخرالدوله زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی و با تامین اعتبار شهرداری کهریزک خبر داد.

مجمع عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت سه‌شنبه 18 آذرماه برگزار شد.

شهردار دامغان وعده داد: موانع سامان‌دهی محوطه باستانی 7000 ساله تپه حصار برطرف شود

مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین تمدید شد.

حسن ناهید، نوازنده سرشناس نی و موسیقیدان که بیش از دو هفته در بیمارستان بستری شده بود، امروز سه شنبه 18 آذر ماه از بیمارستان مرخص شد.

فرمانده یگان حفاظت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: اقدامات اخیری که یک بلاگر گردشگری در سیستان و بلوچستان انجام داده، غیرقابل چشم‌پوشی است و به همین دلیل او دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معمار تئاتر شهر را تسلیت گفت.

فرزندان مرحوم فرج‌الله سلحشور نسبت به دخل و تصرف احتمالی در فیلم‌نامه سریال «حضرت موسی (ع)» که پس از مرگ پدرشان ممکن است اعمال شود، ابراز نگرانی کردند.

بنای زیبای چهارراه ولیعصر را همه می‌شناسند، حتی انبوه دستفروشان و تصاویر نازیبای اطراف هم نمی‌تواند مانع دیدن این ساختمان مدور با آن معماری خاصش بشود.

کاک‌جلال بارنامه در میان رزمندگان و سرداران گمنام کردستان، از نام و نشان شناخته‌شده‌تری برخوردار است. وی که از انقلابیون کرد به شمار می‌رفت، پس از پیروزی انقلاب در زمره اولین نفرات به همکاری با نیروهای پاسدار پرداخت و دوستی دیرینه‌ای با حاج‌احمد متوسلیان برقرار کرد. کاک‌جلال تا پایان عمرش منش بسیجی خود را حفظ کرد و هرچند بازنشسته شده بود، به صورت داوطلبانه با کاروان‌های راهیان نور همکاری...