یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

آیین بزرگداشت چهار استاد مستندساز فقید سینمای ایران، در چهاردهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

با پایان تدوین نخستین ساخته مستانه مهاجر، جوجه تیغی به مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی رسید.

مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 18 آذرماه برگزار شد.

جایزه بهترین فیلم، فیلمبرداری و بازیگر مرد هفدهمین جشنواره فیلم «سالنتو» در کشور ایتالیا به سینمای ایران رسید.

مدیر کل اوقاف استان تهران با بیان اینکه جشنواره" وقف چشمه همیشه جاری" با هدف ترویج فرهنگ وقف و ماندگاری این موضوع صورت می‌گیرد گفت: این جشنواره در موضوعات متعددی از جمله عکاسی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، کتابخوانی و... فعالیت دارد که اداره کل استان تهران در بحث فضای مجازی این جشنواره فعالیت می‌کند.

«کریستوفر نولان» کارگردان آمریکایی از تصمیم جدید و بی‌سابقه کمپانی برادران وارنر برای اکران فیلم‌هایش در سال 2021 به شدت انتقاد کرد.

کتاب «داستان سوگ انگیز کربلا» نوشته محمد تفیض الدین قادری با ترجمه بنگالی در دوازدهمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال» شرح داده شده است.

رایزن فرهنگی ایران در چین با اشاره به برگزاری مسابقات مجازی قرآن کریم در چین گفت: دانشجویان ایرانی مقیم در بخش‌های مختلف قرائت، ترتیل، مفاهیم و تدبر در قرآن و تجربه‌نگاری قرآنی در این دوره از مسابقات قرآنی، حضور یافتند.

او را چهار بار عمل جراحی کردند که در اصطلاح پزشکی به آن «کولوستمی» می‌گویند که روده او سوراخ بود و بعد از عمل‌های مکرر هم بسته نشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، گفت: باید دو هدف را در این جنایت در نظر گرفت، اول اینکه انتقام از عاملان و آمران در دستور کار باشد و در ثانی راهی که این شهید انتخاب کرده، باید ادامه‌دار باشد.

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به دنبال راه‌اندازی تدریجی عمره مفرده در عربستان، برنامه‌ریزی حج 1400 را در دستور کار قرار داد.

آیین افتتاحیه رشته های تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی - موزه از طرف مرکز آموزش‌های علمی کاربردی شهرداری قم برگزار شد.

رییس انجمن موسسات آموزش گردشگری کشور می‌گوید: برخورد با رفتارهای ساختارشکنانه مشابه آن‌چه شخص مدعی راهنمای گردشگری در سیستان و بلوچستان انجام داده است، باید دور از هرگونه «احساس پرخاشگری» و «انتقام‌جویی» باشد و ریشه اصلاح و جلوگیری از تکرار این رفتارهای هیجانی را باید در «نظارت» و «بازآموزی» پیدا کرد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی بیانیه‌ای به مناسبت سی و ششمین سالگرد تشکیل این شورا ضمن اشاره به دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی از زمان تشکیل تا کنون، تصریح کرد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اعتلای مسیر رو به رشد علم و فناوری و فرهنگ در کشور از هیچ کوششی دریغ نداشته و مانند همیشه از نخبگان و فرهیختگان کشور برای یاری خود در این مسیر سخت و دشوار طلب استمداد و یاری...

«شهبابه مرادی» مادر گرامی شهیدان «خیراله و عین‌اله بیابانی شیره‌جینی» از استان آذربایجان شرقی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.