سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

با استیکری خوشحال، مشغول ماجراجویی در سیستان و بلوچستان است و می‌گوید در یک روز به هزاران سال قبل سفر کرده؛ روزی که در یکی از تپه‌های تاریخی با اسکلت‌ها و آثاری که وزش باد آن‌ها را از دل تپه بیرون آورده، روبه‌رو شد و لحظه‌ای هیجان، او را به کاری غیرفرهنگی وادار کرد، که اعتراض‌هایی را در پی داشته است.

در پاسداشت نام و یاد حاج قاسم سلیمانی، بنیاد رودکی یک مسابقه عکس خبری به نام «روایت سرباز» برگزار می‌کند.

17 آذر سال گذشته در آستانه 80 سالگی داریوش مهرجویی از جای خالی فیلم جدیدش «لامینور» در جشنواره فجر نوشتیم؛ فیلمی که کرونا اکران آن را هم به تعویق انداخت و شاید سرنوشتش به جشنواره فجر امسال برسد.

نخستین نشست روسای کمیته‌های ستاد کنگره ملی تجلیل از 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از اعضای ستاد، به میزبانی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد روز دوشنبه 17 آذرماه برگزار و احکام کمیته‌های ستاد کنگره صادر شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی گفت: همه استان‌ها علاوه بر عناوین عمومی هفته‌های دفاع مقدس یک مقطعی را برای خودشان انتخاب کردند که در استان خراسان‌جنوبی هم با بررسی‌های انجام شده در آغاز سال به چند دلیل این هفته را هفته اختصاصی استان خراسان‌جنوبی در دوران دفاع مقدس انتخاب کردیم.

کتاب «فرهنگ و عرصه فرهنگی (اصول، مبانی، ضرورت‌ها و مسئولیت‌ها)» از رهنمودهای آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب، گردآوری و تنظیم شده و برای اولین بار در سال 1388 توسط موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، منتشر شده است.

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان جهانی گردشگری، شمار کشورهایی که مرزهای‌شان را به روی گردشگران بین‌المللی بسته‌اند همچنان رو به کاهش است.

تینا عبدی بازیگر جوان تبریزی روز گذشته براثر حمله قلبی درگذشت.

مقام معظم رهبری طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری را به نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کردند.

بخشدار خرانق و سرپرست میراث فرهنگی اردکان خواستار همت جمعی برای واگذاری و تکمیل طرح مرمت قلعه تاریخی و پر رمز و راز خرانق که هرساله در فصل بارش‌ها نگرانی‌های را برای اهالی و میراث‌دوستان ایجاد می‌کند، شدند.

مدیر عامل بنیاد رودکی، در پیامی بیست و یکمین سالگرد فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را تبریک گفت.

خواننده معروف عراقی که خواندن برای صدام حسین را نپذیرفته بود و بیش از 30 سال بود که خوانندگی را کنار گذاشته و قاری قرآن شده بود، قربانی کرونا شد.

سردار «عبدالرسول استوار محمودآبادی» که با آغاز هجوم داعش به حرم اهل بیت (ع) نتوانست آرام بگیرد، برای دفاع از حریم آل الله (ع) به جنگ با داعش پرداخت و دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کردند. این یادگار دفاع مقدس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بههمرزمان شهیدش پیوست.

معلمان، مظلومانه و بی‌ادعا و در سکوتی کش‌دار، این روزهای کرونایی را سپری می‌کنند. آنان نه مدافع لقب گرفتند نه ایثارگر.

اسامی فیلم‌های بخش «نمایش‌های ویژه» چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام شد.

در آئین اختتامیه نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا، فیلم سینمایی «پری» به کارگردانی سیامک اعتمادی تندیس غزال طلایی بهترین فیلم سینمایی را دریافت کرد.