سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

میان برنامه جدید "خاطرات طلایی" با هدف مستند سازی خاطرات اساتید و پیشکسوتان قرآن کریم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته از رادیو قرآن پخش می‌شود.

تشییع پیکر سرلشکر شهید استوار دوشنبه 17 آذر، با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، خانواده شهید و مسئولان، شهید سردار سرلشکر عبدالرسول استوار محمودآبادی، پس از طواف در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و اقامه نماز در صحن آن بارگاه ملکوتی، در قطعه شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد. سردار سرلشکر شهید، عبدالرسول محمودآبادی از رزمندگان و سرداران دوران دفاع مقدس و از همرزمان...

«بازسازی چشم‌انداز باستانی پاسارگاد» در قالب وبیناری علمی به صورت مجازی بررسی می‌شود.

رییس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در دور هفتم گفت‌وگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و کلیسای کاتولیک فیلیپین تحت عنوان «نقش دین در سلامت انسان»، با بیان تأثیر متقابل انسان و محیط زیست در متون دینی گفت: حفاظت از طبیعت و محیط زیست یکی از سفارشات مؤکد قرآن است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در دور هفتم گفت‌وگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و کلیسای کاتولیک فیلیپین تحت عنوان «نقش دین در سلامت انسان»، غفلت از روح دین و توقف در ظواهر دینی را اصلی‌ترین علت ناآرامی بشر دانست.

جانباز 70 درصد گلستانی «گلدی محمد پقه» آسمانی شد. این جانبازمتولد سال 46 در روستای کرد شهرستان آق قلا است که سال 66 از ناحیه سر به درجه جانبازی نائل آمد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: توزیع بروشورهای آموزشی در بین 4000 نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با موضوع آموزش خانواده انجام شد.

«ماهرشالا علی» بازیگر آمریکایی به عنوان یکی از صداپیشگان مجموعه انیمیشنی «شکست‌ناپذیر» معرفی شد.

هدایت هاشمی بازیگر تئاتر و تلویزیون در فصل هایی از سریال «پایتخت»، ایفاگر نقش «اوس موسی» بوده است. این روزها «پایتخت 3» با بازی او در حال پخش از آی فیلم است. این بازیگر درباره نقشش می گوید: اوس موسی در بهترین جای سریال «پایتخت» وارد شد و در بهترین جای آن از سریال خارج شد. حیف بود با حضور اضافه اوس موسی در فصل‌های بعدی پایتخت، این شخصیت خراب شود.

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا از کتابخانه اسلامی این کشور بازدید کرد.

رفتار یک گردشگر در یکی از سایت‌های تاریخی سیستان و بلوچستان در فضای مجازی بحث‌برانگیز شده است؛ رفتاری که تازگی ندارد اما سوال‌های زیادی را پیش می‌آورد؛ مثلا این‌که آیا در قانون، جزایی برای رفتار مخرب و ناهنجار گردشگران تعیین شده است؟ اگر چنین است چرا همچنان شاهد تکرار، گسترش و حتی تشویق به ترویج این ناهنجاری‌ها در بین برخی گردشگران و بعضا فعالان گردشگری هستیم؟

اسامی نامزدهای دریافت جایزه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند اعلام شد.

چهار فیلم کوتاه از تولیدات انجمن سینمای جوانان انزلی به بخش‌های مختلف نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش راه یافتند.

سریال رادیویی «مثل نیلوفر» با هدف قدردانی از فداکاری ها و تلاش های پرستاران و پزشکان به عنوان کادر مبارزه با کرونا، تولید و پخش می شود.

وبینار «زبان فارسی، ابزار گفت‌وگوی بین فرهنگی» به زبان فرانسه برگزار می‌شود.

باستان‌شناسانی که در کرواسی مشغول کاوش در یک غار بودند به یک کلاه‌خود تاریخی نادر متعلق به یک جنگجو برخوردند.