جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی، ضمن اعلام آمادگی مسجد مقدس جمکران برای همکاری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه افتادن شبکه جهانی مساجد با محور مسجد مقدس جمکران باشیم.

سخنگوی شورای راهبردی اکران ضمن تعریف وظایف شورای صنفی نمایش، با بیان اینکه فیلم‌های متقاضی اکران عید فطر تا 30 فروردین باید درخواست خود را ارائه کنند، گفت: برای اکران فیلم‌ها، یک قرارداد تیپ مابین پخش‌کنندگان و سینماداران تنظیم شده و برای اکران‌های جدید، ثبت قراداد درشورای راهبردی اکران انجام می‌شود.

پردیس تئاتر شهرزاد، دومین جشنواره تئاتر شهرزاد را با طراحی و دبیری مسعود دلخواه و ریاست شهرزاد جعفری با موضوع «تئاتر و هنر پرفورمنس در ایران» در دو بخش نمایش‌های متن‌محور با مدت زمان 90 دقیقه و پرفورمنس‌آرت با مدت زمان 45 دقیقه برگزار می‌کند.

مدیر کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری اعلام کرد: آزمون جامع سراسری گردشگری جمعه ششم خردادماه در 31 استان کشور برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «توسعه صادرات اسباب‌بازی؛ چالش‌ها و راهکارهای آن» در هفتمین روز از نمایشگاه اسباب‌بازی برگزار شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران برای حضور در غرفه ایران ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت فراخوان منتشر کرد.

علیرضا پوراستاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره توصیه اشتباه برخی از اساتید خوانندگی که موجب آسیب دیدن صدایش شد، توضیح داد. او همچنین از محمدرضا لطفی به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین استادش نام برد.

«تیری فرمو» مدیر جشنواره کن در مصاحبه‌ای درباره انتخاب فیلم‌های این رویداد سینمایی، جنگ اوکراین، میراث به جای مانده از خود در کن و آینده حرفه‌ای‌اش و... صحبت کرد.

دوره جدید آموزش زبان فارسی در سال 1401 در عشق‌آباد آغاز شد.

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره نیاز صنعت اسباب‌بازی به اتحادیه و صنفِ متمرکز و تثیرات قاچاق بر بازار و جامعه و اولویت‌های مقابله با قاچاق گفت.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی از 80 درصد عبور کرد.

جدیدترین خبر از پروژه فیلم سینمایی «بخارست»، حکایت از این دارد که هادی کاظمی نیز به تیم بازیگران این فیلم پیوست.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: باید نهضت قرآنی جدیدی صورت گیرد تا این کتاب از مهجوریت درآید اما متاسفانه قرآن در جامعه امروز غریب است.

با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی با نام «پژواک» در اردیبهشت سال 1401 برگزار می‌شود.

یک تابلو نقاشی ارزشمند به طور اتفاقی در بنایی تاریخی واقع در استرالیا کشف شد.

تابوت سنگی باستانی که چندی پیش در جریان بازسازی کلیسای تاریخی «نوتردام» کشف شده بود به زودی در یک موسسه گشوده خواهد شد.