جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

معاون صنایع‌دستی کشور از فروش 124 میلیارد تومانی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در نوروز 1401 خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از برگزاری پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در استان خبر داد.

مصوبات اولین جلسه شورای اخلاق حرفه‌ای سینما اعلام شد.

غلامرضا موسوی با بیان اینکه متولد 28 فروردین 1330 در تربت جام است، گفت: پدرم نظامی بود و به دلیل اینکه به جاهای مختلفی منتقل می‌شد، خانوادگی به همراه او می‌رفتیم و زمانیکه باید به مدرسه می‌رفتم ساکن مشهد شدیم و در همانجا خانه گرفتند و در مشهد ماندیم.

مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران برای پذیرش کتاب در حوزه حفظ زبان‌ها و گویش‌های بومی و آداب و رسوم اقوام ایرانی فراخوان داد.

واحد تکریم زائران غیرایرانی مسجد مقدس جمکران در سال 1400 پذیرای بیش از 63 هزار زائر غیرایرانی از کشورهای مختلف بوده و خدمات فرهنگی متعددی را به آنان ارائه کرده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان از برپایی سفره های ساده افطاری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در گلستان خبر داد.

یک پژوهشگر مطالعات فرهنگی به بررسی چیستی هنر انقلاب اسلامی و ظرفیت‌ها و الزامات آن پرداخت.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اشراف اطلاعاتی همه جانبه نیروهای مسلح بر جبهه دشمنان و پیش‌بینی سناریوهای مقابله متناسب و موفق با تهدیدات فراروی میهن اسلامی را مزیت راهبردی و تعیین کننده کشور دانست.

جمعی از عوامل پشت صحنه سینما با تاکید براینکه تعرض صرفا جنسی نیست و از هر شکلی هم که باشد فقط به سینما محدود نمی‌شود، از طریق کارزاری خواستار تامین امنیت روانی عوامل تولید با درج در قراردادها شدند.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت: نوروز امسال با سونامی گردشگری مواجه بودیم که علاوه بر تاثیر مثبت بر چرخه اقتصادی صنعت گردشگری، تاثیرات مخرب بر مقاصد گردشگری نیز داشت.

«خدایا در این ماه اطاعتی همانند فروتنان را روزیم کن و با توبه خاضعانه سینه‌ام را گشاده دار، به ایمنی‌ات ای ایمنی بخش ترسیدگان»

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه شنبه 27 فروردین در آئین تکریم همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم فاطمیون گفت: با تجلیل از مقام شهدای فاطمیون به ملت خود و همه جهان اعلام می‌کنیم که دست در دست برادران و خواهران افغانستانی خود بر اساس مکتب امام خمینی (ره) ایستاده‌ایم. این مکتب نجات‌بخش است و راه خودش را باز کرده و جهانی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: 650 هزار نفر از ظرفیت گردشگری دریایی استان استفاده کردند.

این خلبان عقیده داشت در یک ماهی که به سفر خواهد رفت فشار کار بر همکارانش تحمیل می‌شود و لازم دید تا زمان باقی مانده به اصفهان برگردد و تا فرصت باقی است در محل خدمت خود به انجام چند مأموریت بپردازد.