شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

در دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان آمده است: «خضوع و خشوع همانند ظرفی است که انسان به وسیله آن به جمع‌آوری رضا و خشنودی خداوند می‌پردازد و تکبر چون ظرفی است تو خالی که هیچ چیزی در آن جز غرور و تکبر جای نمی‌گیرد.»

آرلن کشیشیان هنرمند عکاس کشورمان عقیده دارد شیوع ویروس کرونا در دو سه سال اخیر از طرفی انگیزه هنرمندان را کمتر کرد و از طرف دیگر باعث شد تا آنان سبک‌های جدیدی را امتحان کنند و به این ترتیب این ویروس تأثیرات عجیب و غریبی بر فعالیت هنرمندان گذاشت.

احمد شاکری با بیان این‌که ادبیات داستانی در سال گذشته تحت تاثیر دو عامل مهم یعنی «اپیدمی کرونا» - که چند سالی است در حوزه ادبیات و کتاب همانند دیگر حوزه‌ها انقباض ایجاد کرده - و «دولت سیزدهم» قرار گرفت، همچنین می‌گوید: حوزه ادبیات اکنون نسخه تکرارشده و پرغلطی را سال‌ها است تکرار می‌کند؛ نسخه‌هایی چون راه انداختن جشنواره‌های رنگارنگ و ادعای خروجی از آن‌ها.

سخنران حرم بانوی کرامت هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان را جهاد فی سبیل‌الله دانست و گفت: بر خلاف این افراد، خودفروختگانی با هجرت به غرب و تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای در اروپا و آمریکا به دنبال خدمت به رژیم‌های جنایتکار هستند و تلاش می‌کنند جامعه دینی را از ارزش‌ها دور کنند و با نابود کردن مقدسات انسانی و اسلامی و تحقیر جایگاه مادر و همسر مصداق بارز اعوان ظالمین هستند.

سیروس میمنت با انتقاد از قضاوت‌هایی که متوجه فصل پنجم «جوکر» شد، شوخی با علیرضا مسعودی را طرحی از پیش تعیین شده برای جذابیت برنامه عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به کارهایی که انسان را از آتش جهنم نجات می‌دهد، گفت: اول ایمان به خدا و پیامبر (ص) است، دوم ولایت امیرالمؤمنین (ع) که در روایت داریم اگر همه مردم با حب امیرالمؤمنین (ع) زندگی می‌کردند خدا جهنم را نمی‌آفرید؛ سوم تقوا است که به معنی خویشتن‌داری از گناه است و چهارم استغفار زیاد است که خداوند در قران می‌فرماید وقتی مردم استغفار می‌کنند عذاب برداشته می‌شود.

برخی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های جهان که در عراق قرار دارند به دلیل تغییرات اقلیمی درحال نابودی هستند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه یکی از الزامات توسعه همدلی و هم افزایی در جامعه است، گفت: تشکیل شبکه تعاون اجتماعی بین مومنین یکی از مصادیق این موضوع است.

آیین افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم، شنبه 27 فروردین 1401، با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبستان مصلی امام خمینی برگزار شد.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما از شکل‌گیری بلوک رسانه‌ای "باشگاه تحریمی ها"، مختص کشورهایی که مورد تحریم اقتصادی قرار گرفته اند، خبر داد.

معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما نسبت به اقدام فیس‌بوک مبنی بر حذف صفحه کانال آی‌فیلم 2 از این شبکه اجتماعی، واکنش نشان داد.

دبیر اجرایی دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت گفت: در دوره گذشته رییس ستاد کل نیروهای مسلح، در مراسم اختتامیه طی یک سخنرانی به همه ابعاد پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اشاره و مطالبی بیان کردند. ما تصمیم گرفتیم به خاطر اصولی و علمی بودن آن مباحث آن ها را تا زمان برگزاری مراسم پیگیری کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: با اهتمام همه دستگاه ها شاهد آغاز به کار بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار محوری قرآن کتاب امید و آرامش هستیم و با شعار امید و آرامش جامعه انقلابی به سمت حل مشکلات خود حرکت خواهدکرد.

تابلو موزیکال «دشت مجنون» اثری از میدیا فرج‌نژاد است که به روایت بخشی از زیبایی‌هایِ زیگورات چغازنبیل می‌پردازد.

تعدادی از هنرمندان پیشکسوت با امضای یک نامه خطاب به رییس جمهور، خواستار حمایت مالی از موسسه هنرمندان پیشکسوت شدند.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی از کاهش گازبهای کارگاه‌های صنایع‌دستی در سال 1401 خبر داد.