یک‌شنبه 13 خرداد 1403

اینانلو: نتایج تیراندازان می‌توانست بهتر باشد / فدراسیون بیش از حد آنها را تحت فشار گذاشت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
اینانلو: نتایج تیراندازان می‌توانست بهتر باشد / فدراسیون بیش از حد آنها را تحت فشار گذاشت

سرمربی سابق تیم ملی تفنگ گفت: من فکر می‌کنم فدراسیون در خصوص انتخابی بیش از حد تیراندازان را تحت فشار قرار داد که به نظر من این گونه رقابت مخرب است.

ابراهیم اینانلو در گفت و گو با ایسنا در خصوص نتایج تیم ملی تفنگ در المپیک ریو اظهار کرد: من تا حدودی نتایج تیم ملی را پیش بینی می‌کردم. می‌دانستم که همین‌ها رقم می‌خورد چون تجربه کار با تیراندازان را در چند ساله گذشته داشتم. مخصوصا که در ریو با لازلو شرایطی را به وجود آوردیم که با شرایط توکیو فرق داشت.

نمی‌توان نتایج دو المپیک ریو و توکیو را با هم مقایسه کرد

سرمربی سابق تیم ملی گفت: نمی‌توان دو المپیک را با هم مقایسه کرد چرا که اردوهایی که ما در ریو پشت سر گذاشتیم به نسبت بهتر و با آرامش بیشتری همراه بود. ما تنها یک انتخابی داشتیم آن هم انتخابی رشته دوم بود که بین خانم احمدی و خدمتی برای سه وضعیت انجام شد که از قبل هم در این مورد صحبت کردیم. در آن موقع سه مسابقه گذاشتیم که هر سه هم خارج از کشور انجام شد که در هر سه هم خدمتی بهتر زد و برای سه وضعیت انتخاب شد.

به فدراسیون گفتم بحث انتخابی را پررنگ نکند

اینانلو گفت: آن موقع فشار انتخابی خیلی کمتر از این دوره بود چون ورزشکاران رشته‌های اصلی خود را تیر می‌زدند و فقط در رشته دوم باید انتخابی انجام می‌شد. اما چیزی که من از خبرها خواندم و شنیدم برای این دوره برای رشته های اصلی هم قرار بر انتخابی بود. من چندین بار به فدراسیون گفتم بحث انتخابی را خیلی پررنگ نکنند و اگر قرار است انتخابی باشد با مربی فدراسیون صحبت کنند دلایلش را بپرسند و بهترین تصمیم را بگیرند اما اینکه بچه ها تحت فشار باشند تا خود را نمایش دهند و در المپیک باشند در این شرایط به نظر شخصی من جایز نبود.

با انتخابی ورزشکاران از نظر روانی به هم ریختند

وی گفت: با این انتخابی ورزشکاران مقداری از نظر روانی به هم ریختند و رقابتی بین تیراندازان به وجود آمد که با توجه به تجربه‌ای که داشتم می‌دانستم این رقابت مخرب خواهد بود. چون ورزشکاران از نظر ذهنی بهم می‌ریزند و نمی‌توانند تمرکز کافی و لازم را در المپیک داشته باشند.

تیم ملی توکیو بهتر از تیم ریو و جوان بود

اینانلو اظهار کرد: به نظر من این تیم خیلی بهتر از تیم المپیک ریو بود. یک تیم جوان، جسور و پرانگیزه که می‌توانستند نتایج بهتری را رقم بزنند. شاید کرونا مشکل اصلی باشد که البته برای کل ورزش ایران بود و همچنین قیمت ارز و مشکلات مهمات که همیشه گریبانگیر فدراسیون تیراندازی ایران است. از طرفی همین موضوع انتخابی مقداری روی بچه ها تاثیر گذاشت. البته المپیک هم قابل پیش بینی نیست، هند با همه سرمایه‌گذاری روی این رشته مدالی نگرفت‌. آلمان، مجارستان و خیلی دیگر از کشورهایی که چندین برابر ما پیشرفت و سرمایه‌گذاری کردند نتوانستند در توکیو مدال بگیرند.

نظر شخصی من این بود که نجمه در بادی تیر می‌زد

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر نجمه در بادی تیر می‌زد مدال می‌گرفت یا خیر گفت: در این دوره الهام هاشمی مربی حتما با فدراسیون و کارشناسان صحبت کرده بود و دو طرفه به این نتیجه رسیده بودند که نجمه در بادی تیر نزند و تنها در میکس شرکت کند ولی نظر شخصی من این بود که خدمتی بادی می‌زد و اگر قرار بود انتخابی برگزار شود برای رشته میکس انجام می‌شد. فکر می‌کنم در آن شرایط خدمتی بهتر می‌توانست کار کند چون تجربه اش را داشت و در ریو در سه وضعیت فینالیست شده بود. درست است کار در المپیک فوق‌العاده سخت است اما من فکر می‌کنم نجمه می‌توانست نتیجه بهتر از این را در المپیک کسب کند.

فدراسیون برای انتخابی بیش از حد مربی و ورزشکاران را تحت فشار گذاشت

وی گفت: تا جایی هم که می‌دانم نظر الهام هاشمی این بود که با برنامه‌ریزی خودش تیم بسته شود اما فدراسیون تمایل داشت نتایج مسابقات قهرمانی اروپا و جام جهانی کرواسی هم محاسبه شود و تیراندازان هم از این موضوع خبر داشتند و در مسابقات هم همه تلاششان را کردند تا نتیجه خوبی بگیرند. من فکر می‌کنم در مورد این موضوع فدراسیون بیش از حد تیراندازان و مربی را تحت فشار قرار داد که حتما با انتخابی وارد المپیک شوند. اگر من بودم شاید اینکار را نمی‌کردم هرچند که در زمان لازلو تنها لازلو تصمیم می‌گرفت و هاشمی رییس و نوری دبیر فدراسیون وقت حرفی در انتخابی ها نداشتند و اختیارات تمام و کمال در دست مربی بود. او تصمیم می‌گرفت که چه ورزشکاری در چه رشته ای تیر بزند. من فکر می‌کنم اگر این شرایط پیش می‌رفت شاید نتایج بهتر می‌شد. گرچه که این هم تجربه ای است.

روزهای خوبی برای تیراندازی ایران پیش بینی می‌کنم

وی گفت: اکنون تیراندازی مدال دارد، تجربه‌ها بیشتر شده و امیدوارم تیراندازان و فدراسیون از این تجارب استفاده کنند. روزهای خوبی را برای تیراندازی ایران پیش بینی می‌کنم و آرزو دارم.

تیراندازی در اندونزی آنقدر پیشرفت نکرده است

سرمربی تیم ملی تفنگ اندونزی گفت: ورزشکار من اولین سهمیه تاریخ تیراندازی اندونزی را گرفت. تیراندازی در اندونزی هنوز آنقدر پیشرفت نکرده است. بعد از گرفتن این سهمیه فدراسیون، کمیته و وزارت اندونزی خیلی بیشتر به این رشته توجه می‌کنند و میزبانی اولین جام جهانی را گرفته‌اند و می‌خواهند پیشرفت کند. این خیلی تصمیم خوبی است که گرفته شده است.

ورزشکارم در بادی ضعیف عمل کرد اما در سه وضعیت قابل قبول بود

اینانلو گفت: ورزشکار من اولین سهمیه اندونزی را گرفت. او تنها 18 سال دارد و کم تجربه است. با توجه به تمریناتش و نتیجه‌ای که در جام جهانی هند گرفت می‌توانست در المپیک بهتر باشد. در بادی کمی ضعیف عمل و امتیاز 622 را ثبت کرد. او حدودا در وسط جدول قرار گرفت. از چیزی که پیش بینی می‌کردم کمی نتیجه‌اش پایین‌تر بود.

وی گفت: در سه وضعیت ما یک سال است که تمرینات را شروع کرده‌ایم. رکورد ورزشکارم در سه وضعیت المپیک 1137 بود. این رکورد در این شرایط برای من قابل قبول بود و می‌دانستم که قطعا مسابقه سختی خواهد داشت چون هنوز با شرایط باد آشنا نیست.

قرار است زیرساخت تست فشنگ را بسازم

سرمربی تیم ملی اندونزی گفت از طرفی هم فشنگ خیلی مناسبی هم نداشتیم چون اردوی برون مرزی نتوانستیم برویم. زیرساخت های تست و امتحان فشنگ هم هنوز در اندونزی نیست. به محض اینکه قرنطینه تمام شود تصمیم دارم که این لوازم را خودم آماده کنم و بسازم تا بتوانیم در خفیف هم فشنگ‌ها را تست کنیم تا در مسابقات بعدی با شرایط بهتری شرکت کنیم. تعدادی از ورزشکاران دیگر هم در تیم ملی اندونزی هستند که شرایط شان بد نیست و تیم خوبی داریم. امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا یا بازی‌های آسیایی بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و رکوردهایمان را بتوانیم افزایش دهیم.

بعد از المپیک 8 روز به قرنطینه رفته‌ایم

وی در پایان گفت: بعد از المپیک که به اندونزی برگشتیم به مدت 8 روز در قرنطینه هستیم. چیزی که شنیدم تیم سنگاپور 20 روز و استرالیا دو هفته به قرنطینه می‌رود که همه ورزشکاران چه آنهایی که مدال گرفته اند و چه کسانی که نگرفته اند، سرمربی و مربیان همه شامل این قرنطینه می‌شوند. آنها می‌خواهند تا حد امکان ورزشکارانشان را کمک کنند و از خطر کرونا دور نگه دارند. ما هم در اندونزی 8 روز قرنطینه هستیم که از روز گذشته برای ما شروع شده است.

انتهای پیام

اینانلو: نتایج تیراندازان می‌توانست بهتر باشد / فدراسیون بیش از حد آنها را تحت فشار گذاشت 2
اینانلو: نتایج تیراندازان می‌توانست بهتر باشد / فدراسیون بیش از حد آنها را تحت فشار گذاشت 3
اینانلو: نتایج تیراندازان می‌توانست بهتر باشد / فدراسیون بیش از حد آنها را تحت فشار گذاشت 4