دوشنبه 16 مهر 1403

این گروه می‌توانند از سربازی معاف شوند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
این گروه می‌توانند از سربازی معاف شوند

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند با انتخاب موضوعات مرتبط با نیروهای مسلح از خدمت معاف شوند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار دلاور القاصی مهر با اعلام این خبر بیان کرد: در قالب طرح جهاد علمی با هدف پیوند بین دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح و همچنین مسئله محور کردن پایان‌نامه‌های دانشگاهی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) که شرایط تدوین پایان‌نامه با موضوعات مرتبط با اولویت‌های پژوهشی در محیط هدف فرماندهی انتظامی (مثلا موضوعات حقوقی و جرم شناختی، پیشگیری اجتماعی از جرائم، آسیب‌های اجتماعی، هوشمندسازی پلیس، امنیت سایبری، تهدیدات فضای مجازی و...) را دارند می‌توانند از حمایت مالی برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا وی افزود: در قالب طرح‌های احتساب خدمت و جایگزین خدمت، بر اساس دستورالعمل‌های مصوب ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علوم و تحقیقات فراجا و به منظور بهره‌مندی از ایده‌ها و طرح‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز در قالب تعریف طرح‌های پژوهشی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند حداقل شش ماه قبل از اعزام به خدمت سربازی با مراجعه به دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران موضوعات مورد تایید و اولویت‌های پژوهشی این فرماندهی انتظامی را انتخاب و پس از طی مراحل اداری و در صورت تأیید کارشناسان، نسبت به دریافت کسری خدمت (بین 6 الی 12 ماه) و یا معافیت کامل از خدمت (ویژه طرح‌های ملی و با تایید ستاد کل نیروهای مسلح) اقدام کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در این قالب مقرر شده طبق طبقه‌بندی پایان‌نامه‌ها، نسبت به کسر از خدمت نیز اقدام شود.

القاصی مهر گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به دفتر تحقیقات کاربردی پلیس شرق استان تهران در خصوص شرایط یا نوع همکاری، اطلاعات لازم را کسب کنند.

233217

کد خبر 1968046