یک‌شنبه 15 مهر 1403

بازار سرمایه امروز هم وضعیت مناسبی نداشت

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
بازار سرمایه امروز هم وضعیت مناسبی نداشت

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش 4074 واحدی مواجه شده است. ارزش معاملات خرد عدد 3,544 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 16% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1,329 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهاردهمین روز متوالی با ثبت رقم 229 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 520 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز برای دومین روز متوالی 166 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید 372 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 114 میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 5 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 217 میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم 265 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات 259 میلیارد تومان (0.6 برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات 196 میلیارد تومان (1.1 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.