پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بازار طلا در روزهای آینده به ثبات می‌رسد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازار طلا در روزهای آینده به ثبات می‌رسد

کشتی آرای گفت: طی هفته اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار طلا، ارز و سکه بودیم و احتمالاً این ثبات تا روزهای آینده نیز ادامه دار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهارداشت: در دو هفته گذشته شاهد شوک قیمتی در بازار طلا بودیم که این شوک ناشی از رفتن پرونده ایران به شورای حکام بود؛ این موضوع تاثیر خود را بر روی بازار ارز گذاشته و باعث التهاب بازار ارز شد.

وی افزود: ملتهب شدن بازار ارز باعث شد که قیمت ارز به بالاترین سطح قیمتی خود افزایش یابد.

کارشناس بازار ارز و سکه عنوان کرد: قیمت سکه و طلا از قیمت طلای جهانی و نرخ ارز تبعیت می کند بنابراین افزایش نرخ ارز باعث شد که شوک به بازار طلا و سکه وارد شود و قیمت طلا و سکه به بالاترین سطح خود برسد؛ باتوجه به التهاب وارد شده به بازار، مدیریت بانک مرکزی بخشنامه‌ای صادر کرد و سبب شد که افزایش قیمت ارز به یکباره متوقف شود و قیمت ها به نوعی شکسته شود و ریزش پیدا کند و در نتیجه مجدداً قیمت ارز به کانال 31 هزار تومان وارد شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر قیمت جهانی طلا روند کاهشی به خود گرفته بود و چون هر دو عامل موثر بر قیمت طلا کاهشی شد در نتیجه قیمت طلا و سکه با کاهش همراه شد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: در هفته اخیر شاهد یک ثبات نسبی بازار در طلا، ارز و سکه بودیم و احتمالاً این ثبات تا روزهای آینده نیز ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه روند صعودی قیمت طلا و سکه متوقف شده است، گفت: بازار به روال عادی خود بازگشته و حالت سکون پیدا کرده است و در نتیجه شاهد التهاب در بازار نیستیم و داد و ستدها روال عادی خود را طی می‌کند.

کارشناس بازار ارز و سکه افزود: در حال حاضر حباب سکه یک میلیون و 380 هزار تومان برای هر قطعه سکه طرح جدید است و این حباب ناشی از عدم تعادل در عرضه و تقاضا می باشد.

انتهای پیام /