چهارشنبه 11 مهر 1403

بازتاب جهانی صحنه خشونت پلیس آمریکا علیه متعرضان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازتاب جهانی صحنه خشونت پلیس آمریکا علیه متعرضان

تهران - ایرنا - اقدام خشونت آمیز تازه پلیس آمریکا این بار در شهر «بوفالو» ایالت نیویورک علیه یک فرد سالخورده که باعث جراجت شدید او شده و حالش وخیم گزارش شده است، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی آمریکا و جهان به دنبال داشته است.

دریافت 1 MB مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه با پرداختن به این خبر گزارش داد: دو افسر یگان ویژه در شهر بوفالو ایالت نیویورک به خشونت فیزیکی علیه یک معترض هفتاد و پنج ساله متوسل شده و بدون اینکه خطایی از سوی این پیر مرد سر بزند، او را نقش بر زمین کردند که و شکستن جمجمه و خونریزی مغزی وی شد.

این دو پلیس گویا از کار برکنار شده اند و مسئله بدتر اینکه که 57 افسر یگان ضدشورش این شهر در همبستگی با دوهمکار خاطی خود، از کار دست کشیده‌اند.

ساختار پلیس آمریکا نیاز به بازتعریف دارد «کری کندی» دختر «رابرت اف. کندی» در واکنش به این اقدام پلیس بوفالو در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت: ساختار پلیس آمریکا باید بازتعریف شود، نیاز به پایان بخشیدن به خشونت علیه سیاهپوستان در آمریکا از سوی نیروهای اجرای قانون (پلیس) است.

فرماندار نیویورک: اقدام پلیس بوفالو دهشتناک است «اندرو کومو» فرماندار نیویورک نیز در واکنش به این اقدام پلیس بوفالو در یک کنفرانس خبری گفت: این رفتار پلیس بدور از انسانیت و شفقت بود؛ چرا! چه تهدیدی وجود داشت که به چنین درجه‌ای از خشونت نیاز بود، این رفتار پلیس دهشتناک است.

 کمیسر سابق پلیس ایالت فلادلفیا: اجازه میدادم تمام 57 پلیس استعفا دهند «چارلز رمزی» (Charls Ramsey) کمیسر بازنشسته پلیس ایالت فلادفیا آمریکا در ارتباط با کنار رفتن 57 نیروی یگان ویژه پلیس بوفالو در پی این حادثه به سی ان ان گفت: هر فردی که این ویدئو را ببیبند متوجه می‌شود که لزومی به چنین درجه‌ای از خشونت از سوی پلیس نبود. رمزی که رئیس پلیس سابق واشنگتن نیز بوده در ادامه گفت: زمانی که این فرد سالخورده از سوی نیروهای پلیس مجروح می‌شود، موظف به رسیدگی به وضع وی و حداقل کمک‌های اولیه بود که نیروهای پلیس چنین اقدامی نمی‌کنند و تمامی آن‌ها از کنار وی عبور کردند؛ من بودم می‌گذاشتم که تمام آن‌ها استعفا دهند و بروند، نه تنها از آن‌ها می‌خواست که از آن واحد استعفا دهند بلکه از کل سیتسم پلیس فدرال کنار بروند چراکه ما در سیتسم پلیس نیازی به چنین افرادی نداریم.

رویترز: ویدئو اقدام خشونت آمیز پلیس بوفالو 70 مییلون بار دیده شده است خبرگزاری رویترز نیز با پرداختن به خبر استعفای 57 افسر پلیس یگان ویژه شهر بوفالو در حمایت از دو همکار خاطی خود گزارش داد: کلیپ ویدیویی صحنه «جنایت» پلیس شهر بوفالو با فرد مسن 75 ساله که منجر به خونریزی از ناحیه سر وی شد، در شبکه‌های اجتماعی 70 میلیون بار رویت شده است.

اسکای نیوز: 57 نیروی پلیس در پی اقدام انزجار آمیز دو همکار خود استعفا کردند شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز در بازتاب اقدام خشونت آمیز پلیس شهر بوفالو نوشت: 57 نیروی یگان ویژه پلیس بوفالو به دنبال اقدام «انزجار آمیز» دو همکار خود که از کار تعلیق شدند، استعفا دادند. این رسانه انگلیسی درادامه گزارش داد: «بیرون براون» (Byron Brown) شهردار شهر بوفالو گفته است که به کمیسر پلیس این شهر دستور تحقیقات درباره این حادثه و تعلیق دو افسر خاطی را داده است.

تصاویر ویدیویی جدید نشان می‌دهد که دو پلیس در شهر بوفالو ایالت نیویورک که برای سرکوب معترضان به قتل «جورج فلوید» به خیابان آمده بودند، به خشونت فیزیکی علیه یک معترض هفتاد و پنج ساله متوسل شده و وی را نقش بر زمین کرده و سرش را زخمی می‌کنند.

اعتراض‌ها به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست چهل و شش ساله آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا وارد یازدهمین شب خود شده و رسانه‌های آمریکایی، گستردگی این اعتراض‌ها را با تظاهراتی مقایسه می‌کنند که در سال 1968 در پی ترور «مارتین لوترکینگ» رخ داد. واکنش‌های خشم‌آلود به قتل فلوید ترامپ را با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ریاست جمهوری‌اش مواجه کرده است. او خواستار سرکوب اعتراضات شده است. از همین رو، نهادهای مدنی در پی سرکوب معترضان از ترامپ شکایت کردند.

**1302**

خشونت پلیس بوفالو نیویورک *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
بازتاب جهانی صحنه خشونت پلیس آمریکا علیه متعرضان 2
بازتاب جهانی صحنه خشونت پلیس آمریکا علیه متعرضان 3