چهارشنبه 18 مهر 1403

بازگشایی مشروط مسجدهای آران‌وبیدگل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشایی مشروط مسجدهای آران‌وبیدگل

کاشان - ایرنا - فرماندار آران‌وبیدگل از بازگشایی مشروط مسجدهای این شهرستان و برگزاری نمازجماعت خبر داد.

اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه ضمن قدردانی از همراهی مردم، روحانیون، هیات امنای مسجدها و نمازگزاران در زمان مدیریت بیماری کرونا در شهرستان آران‌وبیدگل گفت: با توجه به وضعیت مدیریت شده بیماری کرونا، هیات امنای مسجدهای این شهرستان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نسبت به بازگشایی مسجدها و برگزاری نمازجماعت از امروز اقدام کنند.

وی افزود: مسجدهای آران‌وبیدگل با توجه به اهمیت سلامت نمازگزاران و سایر مراجعان و از سویی اهمیت برگزاری برنامه‌های معنوی و دینی در مسجدها، در راستای حفظ سلامت روانی و اجتماعی شهروندان، رعایت الزامات بهداشتی را باید مد نظر قرار دهند.

فرماندار آران‌وبیدگل بیان کرد: همه نمازگزاران باید با ماسک وارد مسجد شوند و سجاده، مهر، کتاب ادعیه و قرآن شخصی همراه داشته باشند.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا، نزدیک به 140 باب مسجد شهرستان آران‌وبیدگل با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس از هفته نخست اسفند سال گذشته تعطیل شده بود.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی، 141 هزار و 591 نفر تا کنون در کشور به این ویروس مبتلا شدند، 111 هزار و 176 نفر بهبود یافتند و هفت هزار و 564 نفر نیز فوت کردند.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*