پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بازگشت سومین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشت سومین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا

مادرید - ایرنا - با تمهیدات به عمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و با هماهنگی شرکت هواپیمایی ایران ایر، سومین گروه از ایرانیان مقیم اسپانیا که درخواست بازگشت به کشور را داشتند، شب گذشته (سه شنبه شب) با پرواز فوق العاده ایران ایر به میهن اسلامی بازگشتند.

این پرواز فوق العاده در حالی صورت گرفت که به دنبال شیوع بیماری کرونا، ایرانیان مقیم اسپانیا که در این سفر 221 نفر بودند برای بازگشت به کشور، درخواست بازگشت خود را ارایه کرده بودند.

نخستین پرواز فوق العاده برای بازگشت هموطنان از اسپانیا در تاریخ 15 اردیبهشت 1399 و دومین پرواز در تاریخ 17 اردیبهشت ماه، پس از 16 سال توسط ایران ایر از مبداء مادرید انجام پذیرفت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در این رابطه از همه هموطنان که در مدت مراحل ثبت نام، تکمیل فرم های مربوطه، ارسال مدارک هویتی و نیز سایر موارد همکاری شایسته به عمل آوردند تا پرواز مذکور در انتقال ایرانیان به کشورمان به نحو احسن انجام پذیرد، صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.

بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی دولت اسپانیا، تا ظهر امروز چهارشنبه شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور 239 هزار و 932 نفر، فوتی ها 27 هزار و 127 نفر و شمار بهبود یافتگان نیز به 150 هزار و 376 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*