پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماع سراسری در سوگ «سید مقاومت»

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اجتماع سراسری در سوگ «سید مقاومت»

به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تمامی اقشار مردم در حمایت از وعده صادق 2 و بزرگداشت یاد سید مقاومت شهید نصرالله، گرد هم آمدند.

به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تمامی اقشار مردم در حمایت از وعده صادق 2 و بزرگداشت یاد سید مقاومت شهید نصرالله، گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی جنایات رژِیم صهیونیستی و شهادت سید حسن نصر الله و سردار دلاور سپاه اسلام شهید عباس نیلفروشان به پاس گرامیداشت یک عمر مجاهدت اسطوره مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی مردم قدر شناس ایران اسلامی به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور گردهم آمده‌اند و ضمن بزرگداشت این عالم بزرگ مجاهد و تقدیر و تشکر از قوای مقتدر و نیروهای مسلح کشور، اجتماع بزرگ و دشمن‌شکنی را به نمایش گذاشته و با حمایت کامل از عملیات انتقام، از ملت‌های مظلوم بویژه مردم لبنان و غزه مظلوم و قهرمان پشتیبانی کردند.

این مراسم در میدان آئینی امام حسین (ع) تهران با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ادامه گروه سرود الغدیر تهران قطعه‌ای را اجرا و سپس محمد رسولی شاعر انقلابی و اهل بیت (ع) به شعرخوانی پرداخت. همچنین کربلایی محسن عراقی و حاج امیر عباسی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان و دیگر شهدای مقاومت که در حمله تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس به بیروت به شهادت رسیدند، مدیحه‌سرایی کردند.

تجمع‌کنندگان در تهران نیز با در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، لبنان و حزب‌الله و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله و همراهان وی از جمله سردار عباس نیلفروشان، حمایت خود را از عملیات موشکی شب گذشته سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

حاضران در این تجمع شعارهای «سید حسن نصرالله شهادتت مبارک» و «هنیه، سید حسن راهت ادامه دارد» نیز سر دادند. در این مراسم مردم ضمن ابراز انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آمریکا در حمایت همه‌جانبه از این رژیم منحوس کودک‌کش، پرچم‌های آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در ادامه آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان و تبریک اجرای موفقیت‌آمیز عملیات «وعده صادق 2» گفت: آنچه توسط نیروهای مسلح ما به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد هم کار قرآنی بود و هم کار قانونی‌. از نظر قرآن ما از ستمگران انتقام خواهیم گرفت و از نظر قانونی هم ماده 56 سازمان ملل حق دفاع مشروع را به ستمدیدگان داده است.

وی افزود: از فرزندان ایران اسلامی تشکر می‌کنیم که صدها موشک بر تل‌آویو زدند و واقعاً آفرین بر شما. این اقدام پیام‌هایی برای دشمن در پی دارد و نشان می‌دهد ملت ایران مصمم به نابودی اسرائیل است. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این شعار نیست بلکه سخن تجربه‌شده نظام است؛ اگر دشمن دوباره بخواهد تکرار کند این بار کوبنده‌تر خواهیم زد. به رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم که در صحنه هستیم و از صحنه عقب‌نشینی نخواهیم کرد. امام علی (ع) می‌فرماید مرگ در زندگی توأم با شکست است و لذا مرگ با عزت بهتر از زندگی از سر ترس است.

وی ادامه داد: انگلیس و ژاپن و برخی کشورها عملیات شب گذشته ما را محکوم کردند، واقعاً مرگتان باد که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را محکوم نمی‌کنید و همه اینها زیر سر آمریکا است. عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ما داغدار مالک اشتر و سیدالشهدای مقاومت هستیم، گفت: اگر مالک اشتر برای حضرت علی (ع) مانند کوه بود، سید حسن نصرالله هم برای رهبر انقلاب همانند کوه بود. مقام معظم رهبری شهید نصرالله را مجاهد خطاب کردند و فرمودند شخصیتی باعظمت بود.

وی بیان کرد: به فضل خدا خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته و شهید سید حسن نصرالله نقش مهمی در آن داشت. این سید مقاومت جلوه شجاعت و قهرمان مقاومت در برابر استکبار بود. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخن بایدن که جنایات رژیم صهیونیستی را دفاع مشروع خطاب کرده است، اظهار کرد: کشتن کودکان و زنان و زدن بیمارستان‌ها دفاع مشروع است؟! واقعاً مرگتان باد. سید حسن نصرالله جان خود را در کف دست گرفت و 30 سال شب و روز مخفیانه زندگی کرد و آخر هم نتوانستند او را معمولی به شهادت برسانند و با بمب‌های چند تنی سنگرشکن او را به شهید کردند.

خاتمی در پایان تأکید کرد: ما داغدار هستیم و تردیدی در آن نیست ولی نکته مهم آن است که راه سید حسن ادامه یابد و این راه همان ادامه مقاومت است‌. دشمن می‌خواهد ملت ایران را خسته کند ولی نمی‌دانند ملت ایران خستگی را خسته کرده است. باید شجاعانه مقابل دشمن ایستاد و ملت ایران نشان داده‌اند مثل کوه مقاوم و خستگی‌ناپذیر هستند.

در پایان این مراسم تجمع‌کنندگان از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.