چهارشنبه 18 مهر 1403

بازگشت 300 پاساژ بازار مازندران به فعالیت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشت 300 پاساژ بازار مازندران به فعالیت

ساری - ایرنا - عضو هیات نمایندگان اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران گفت که از امروز دوشنبه با توجه به آزاد شدن فعالیت بخش دیگری از اصناف، 300 پاساژ مسقف و روباز استان به گردونه فعالیت برگشته‌اند.

ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین نشست خود اجازه بازگشت پاساژها و بازارهای مسقف را با رعایت پروتکل های بهداشتی صادر و زمان فعالیت روزانه واحدهای صنفی در این اماکن را تا ساعت 18 اعلام کرد.

عباس رمدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مازندران بیش از 300 پاساژ مسقف و روباز وجود دارد که 20 درصد واحدهای صنفی استان در این مجموعه ها قرار دارند.

وی تعداد واحدهای صنفی مازندران را حدود 160 هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: به منظور مقابله با کرونا و بنا به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا بیشتر از یک ماه است که پاساژها تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند.

نایب رییس اتاق اصناف مرکز مازندران به جلسه اخیر با مدیران پاساژها اشاره کرد و گفت: تمامی پروتکل های بهداشتی و زمان فعالیت پاساژها به آنها اعلام شد و می بایست براساس آن اقدام کنند.

وی در توضیح پروتکل های بهداشتی پاساژها گفت: ایجاد گیت و تب سنجی مشتریان، جلوگیری ترافیک در ورودی و ازدحام مراجعه کنندگان، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل واحد صنفی و گذاشتن کاور در ورودی مغازه از جمله این موارد بهداشتی است که باید رعایت شود.

رمدانی گفت: تمامی فعالیت واحدهای صنفی درون پاساژها توسط بازرسان بهداشت، صنف و اتاق اصناف کنترل می شود و درصورت مشاهده تخلف پس از تذکر و برخورد شفاهی، واحد متخلف پلمب خواهد شد.

پیش از این براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به واحدهای صنفی کم خطر کشور بجز تهران از 23 فروردین اجازه فعالیت داده شد.

با اجرای این مرحله حدود 97 هزار واحد صنفی مازندران به عنوان واحدهای کم خطر محسوب شدند.

*س_برچسب‌ها_س*