پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بازی‌های کشورهای اسلامی؛ جودوکاران ایران از رسیدن به مدال بازماندند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازی‌های کشورهای اسلامی؛ جودوکاران ایران از رسیدن به مدال بازماندند

تهران - ایرنا - دومین روز رقابت‌های جودو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز برای جودوکاران کشورمان خوش‌یمن نبود.

به گزارش ایرنا، امروز (سه‌شنبه) در دومین روز رقابت‌های جودو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر قونیه کشور ترکیه، هفت نماینده ایران در 2 بخش زنان و مردان روی تاتامی رفتند که موفقیت و مدالی حاصل نشد تا تیم ایران در بخش انفرادی، دست خالی بماند.

روز گذشته نیز هفت نماینده ایران در دو بخش مردان و زنان به مصاف حریفان رفته و از کسب مدال بازماندند.

رقابت‌های بخش تیمی نیز فردا برگزار می‌شود و تیم مردان ایران در گام نخست به مصاف برنده ترکمنستان و پاکستان می‌رود و تیم زنان کشورمان هم با قرقیزستان روبه‌رو می‌شود.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است:

بخش مردان

منهای 81 کیلوگرم، "مهدی فتحی‌پور" ابتدا نماینده ترکمنستان را شکست داد و در ادامه نتیجه را به "ودات بایاراک" از میزبان واگذار کرد و حذف شد.

منهای 90 کیلوگرم، "قاسم باغچقی" در گام نخست "حسین‌شاه" از پاکستان را مغلوب کرد و سپس به "ماژیدوف" تاجیکستانی باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

در همین وزن، "سعید مدنی" با برتری مقابل "ارسون راماج" از آلبانی و باخت به "ستوپرینوف" از تاجیکستان به کار خود پایان داد و دست خالی ماند.

به اضافه 100 کیلوگرم، "حمیدرضا ملک‌زاده" در همان نخستین مبارزه‌اش نتیجه را به "یوسف امیران" از جمهوری آذربایجان واگذار کرد و حذف شد تا تمامی نمایندگان تیم مردان ایران با عملکردی ضعیف به کار خود پایان دهند.

بخش زنان

منهای 70 کیلوگرم، "مریم بربط" با برتری مقابل «خدیجه سونکو" از سنگال و "اورنلا بیامی" از کامرون با اقتدار برنده شد تا نخستین نماینده ایران در نیمه‌نهایی باشد.

وی در این مرحله مقابل "گلناز متین‌یازووا" دارنده چند مدال بین‌المللی از ازبکستان قرار گرفت و در همان ثانیه‌های نخست ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند تا در دیدار رده‌بندی با "شوکیستا نزرووا" جودوکار 23 ساله ازبک مبارزه کند.

بربط در این رقابت هم راه به جایی نبرد و با شکست تاتامی را ترک کرد تا از کسب مدال بازبماند.

در همین وزن، "ریحانه گیلانی" در گام نخست به "شوکیتسا نظروف‌" ازبکستانی باخت و حذف شد.

منهای 78، "مریم پیمانی" در اولین گام به نماینده مراکش باخت و با توجه به تعداد اندک شرکت‌کنندگان در این وزن به جدول شانس مجدد رفت تا با "آیوک سوفینا" کامرونی روبه‌رو شود. او در این مرحله هم مقابل حریف شکست خورد و حذف شد.

برچسب‌ها