یک‌شنبه 8 مهر 1403

بانک‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بانک‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند

یاسوج - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: انتظار می‌رود در سالی که به‌نام جهش تولید نامگذاری شده همه مدیران، دستگاه‌های اقتصادی، و شرکت‌های خدمات‌رسان نهایت تلاش خود را برای حل مشکلات واحدهای کشاورزی و صنعتی انجام دهند.

وی بیان کرد: در نشست امروز موانع پیش‌روی، 12 واحد که بیشتر در حوزه گردشگری بود بررسی شد و تلاش می‌کنیم با همکاری همه دستگاه‌ها مشکلات حل و اشتغال ایجاد شود.

صمیمی دوست اظهار کرد: بیشتر واحد های تولیدی در این جلسه هم در جذب متمم تسهیلات واحد های تولیدی شان مشکل داشتند که قرار شد با همکاری دستگاه های مربوطه این مشکل برطرف شود. وی عنوان کرد: برغم نبود گمرک تخصصی در کهگیلویه و بویراحمد صادرات نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

صمیمی دوست ابراز داشت: این ستاد که با هدف رفع موانع و مشکلات فرا روی تولیدکنندگان از حدود چهار سال پیش در سطح استان ها تشکیل شد توانسته بر اساس آخرین آمارها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون افزون بر یکهزار و 200 طرح تولیدی راکد صنعتی و سایر بخش ها را در کشور به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی و برخی مشکلات دیگر مجدد به چرخه تولید بازگرداند.

در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز از تیرماه 1394 تاکنون بیش از 170 جلسه کارشناسی و تخصصی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی، کشاورزی، گردشگری و دیگر موارد تشکیل شده است.

تاکنون از دل این جلسات و کارگروه ها نیز افزون بر 130 واحد راکد تولیدی استان در بخش های مختلف و با اجری مصوبات این ستاد به چرخه تولید بازگشته اند.

*س_برچسب‌ها_س*