چهارشنبه 11 مهر 1403

برترین های جشنواره ملی خاطره و سفرنامه‌نویسی رضوی در دشتی معرفی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برترین های جشنواره ملی خاطره و سفرنامه‌نویسی رضوی در دشتی معرفی شدند

بوشهر - ایرنا - نهمین جشنواره ملی خاطره و سفرنامه‌نویسی رضوی جمعه شب در آیینی با حضور مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در این آیین هیات داوران نهمین جشنواره ملی خاطره و سفرنامه‌نویسی رضوی شامل علی حسن‌زاده، دکتر غلامرضا زائری و هادی اخلاقی رای خود را با بررسی آثار ارسال شده در بخش های مختلف به شرح زیر اعلام کردند.

خاطره‌نویسی بزرگسالان: اول: نصرالله شفیعی عنوان اثر "امام مهربان" استان بوشهر، دوم: زهرا مرفاوی عنوان اثر "عطر زیارت در ساختمان یاس" استان تهران، سوم: سهیلا سپهری عنوان اثر "حدیث عشق" استان تهران

چهارم مشترک: پوریا اسکندرزاده عنوان اثر "کبوتر حرم: استان تهران و علی رضایی عنوان اثر " ناتمام" استان آذربایجان شرقی.

خاطره‌نویسی زیر 18 سال: اول: حدیث محمودی عنوان اثر "تجسم" استان زنجان، دوم: محمد گودرزی عنوان اثر "من، میلاد و همسایه‌ای امام رضا (ع)" استان مرکزی، سوم: دنیا اسکندرزاده به عنوان اثر "کبوتر جلد" استان تهران

چهارم مشترک: یگانه قائدی عنوان اثر "یک شهر عطرآگین" و فاطمه اورمزد عنوان اثر "اولین زیارت" از استان بوشهر.

سفرنامه‌نویسی بزرگسالان: اول: مریم حسینی عنوان اثر "روزی که خدا را گم کردم" استان زنجان، دوم: منیژه چمانی ریگ عنوان اثر "سفیر نجات" استان بوشهر، سوم: علی‌اکبر امامی عنوان اثر "از مرصاد تا میقات" استان کرمانشاه

چهارم مشترک: محمد جهاندیده عنوان اثر "دخیل عشق" استان آذربایجان غربی و مهین وزیری عنوان اثر "عطر رضوان" استان تهران

. سفرنامه‌نویسی زیر 18 سال: اول: فرزانه خیامی‌نژاد عنوان اثر "تمام آرزوی من" استان خراسان، دوم: لعیا بختیاری "الهه ناز" استان لرستان، سوم: فاطمه‌زهرا جرادی عنوان اثر"سفری مقدس" استان بوشهر

چهارم: محمدامین بختیاری عنوان اثر "مسابقه فوتبال" استان لرستان

برنده ویژه و شایسته تقدیر: فاطمه‌زهرا زارعی عنوان اثر "آرزوی زیارت" استان بوشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین که در حسینیه رئیس محمد روستای درازی این شهرستان برگزار شد بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی خاطره و سفرنامه‌نویسی رضوی فرصتی مناسب برای آشنایی با سیره ائمه اطهار بویژه امام رضا (ع) و از نیازهای جامعه به شمار می رود.

حمید زارعی افزود: ارسال 390 اثر ارزشمند از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره نشان از لطف و کرامت خورشید ایران امام رضا (ع) است که ذهن‌ها را روشن و چشم‌ها را به زیبایی عجین و دست‌ها را هنرآفرین کرده است.

وی عنوان کرد: به نیابت از مردم روستای درازی که شایسته لقب دهکده کتاب ایران هستند از مشاور محترم وزیر درخواست دارم یک کتابخانه را برای استفاده عموم در این روستا ایجاد کنند.

زارعی با اشاره به سابقه دیرینه فرهنگی روستا درازی از مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) خواست این روستا را به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره ملی خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی رضوی قرار دهد و میزبانی این رویداد را به مردم عزیز درازی تقدیم کند.

وی عنوان کرد: در این آیین مقدس و معنوی به آستان مقدس حضرت سر تعظیم فرود می‌آوریم که ما را در جرگه خادمان خویش و ساحت فرهنگی‌اش قرار داد و از ایزد یکتا نیز می‌خواهیم تا ما را در راهی که گام نهاده‌ایم جزو خادمان این درگاه مقرر فرماید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از مدیرکل، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فرماندار، امام جمعه، رئیس ادارات آموزش و پرورش، کتاب‌خانه‌های عمومی و مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتی، مردم فرهنگ‌دوست روستای درازی بویژه دهیاری و شورای اسلامی، هیات امنای حسینیه رئیس محمد، کانون فرهنگی هنری ولایت و پایگاه مقاومت خواهران صدیقه طاهره روستا در برگزاری این رویداد مهم سپاس‌گزاری کرد.

از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها