سه‌شنبه 3 مهر 1403

برخورد‌های رادیکال با منتقدان باب نقد سازنده را می‌بندد / فتنه رمز حمله به دولت نیست، خط قرمز نظام است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برخورد‌های رادیکال با منتقدان باب نقد سازنده را می‌بندد / فتنه رمز حمله به دولت نیست، خط قرمز نظام است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدحسین موسوی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور یادداشتی با موضوع تشکیل دولت جدید و فعالیت‌های اخیر آن نوشت که متن آن به شرح ذیل است: جالب است که شما هر جایی جهت استخدام مراجعه کنید باید یکسری مؤلفه‌ها را دارا باشد و فرآیند‌هایی نیز طی نماید لکن انتصاب‌های اخیر دولت چهاردم به نوبه خود عجیب و غیر قابل...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدحسین موسوی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور یادداشتی با موضوع تشکیل دولت جدید و فعالیت‌های اخیر آن نوشت که متن آن به شرح ذیل است: جالب است که شما هر جایی جهت استخدام مراجعه کنید باید یکسری مؤلفه‌ها را دارا باشد و فرآیند‌هایی نیز طی نماید لکن انتصاب‌های اخیر دولت چهاردم به نوبه خود عجیب و غیر قابل قبول می‌باشد، متاسفانه شاهد حضور افرادی در بخش‌های مختلف مناصب دولت هستیم که اصلا سبقه قابل قبولی ندارند و محکومیت امنیتی نقطه مشترک این افراد است قطعاً حضور چنین اشخاصی مخصوصا در بخش‌های که مستقیم با افکار عمومی مرتبط می‌باشد دارای حساسیت دو چندان است و نمی‌شود به سادگی از چنین اموری عبور کرد. مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) در 31 تیر ماه 1403 در دیدار با نمایندگان مجلس برخی معیار‌های مسؤلین جمهوری اسلامی را بر شمردند: 1- امین 2- صادق 3- متدین 4- متشرع 5- کارآمد 6- معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی از بن دندان 7- امید وار به آینده 8- دارای نگاه مثبت به افق 9- نداشتن سابقه سوء 10- دارای اشتهار به پاکدستی و صداقت 11- با ایمان 12- دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی و سیاسی، طبق اظهارات آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور محترم که خود را تابع بیانات حکیم فرزانه انقلاب می‌داند، چرا توصیه و معیار‌های معظم له را در این مسئله نادیده گرفتند؟ که مع السف به جای اعمال این معیارها، از اشخاصی استفاده شد که دقیقا در جهت عکس این معیار‌ها بودند. طبیعتا انتصاب مدیرانی با چنین سبقه هایی، باعث انحراف دولت از مسیر اصلی خواهد شد و از پرداختن به مسائل کلان و دارای اولویت باز خواهد داشت.. با چنین فضایی باید منتظر غلبه امور حاشیه‌ای در بخش‌های مختلف دولت و سلب آرامش از جامعه باشم و این در صورتی می‌باشد که وضعیت منطقه به نحوی است، که در حال حاضر از هر گونه مسئله حاشیه‌ای در درون کشور باید پرهیز شود این نکته را مد نظر داشته باشیم که حضور این قبیل افراد با سابقه اقدام علیه امنیت ملی در دولت چهاردهم ذیل گفتمان وفاق ملی، گفتمان اصلی دولت را همانند افراد رادیکال دهه 70 که به مرور گفتمان اصلاح طلبی را به برندازی تبدیل نمودند باشیم. آقای رئیس جمهور باید نظاره گر اضمحلال روزانه و پایان گفتمان دولت خود در آینده نه چندان دور باشد. در ادامه باید این نکته را خاطر نشان کرد اطرافیان و افرادی که خود را نزدیک به رئیس جمهور محترم دولت چهاردهم می‌دانند باید با مسئله نقد اندکی با سعه صدر بیشتری مواجه شوند و در صدد برخورد‌های رادیکال با منقدان نباشند چرا که اگر باب نقد سازنده بسته شود آثار مخرب جبران ناپذیری خواهد داشت. در نهایت امیدوارم مراجع ذی صلاح و ناظر بر این امور ورود تأثیر گذار داشته باشند و از آفت‌های قطعی این مسئله جلو گیری کنند و آقای رئیس جمهور این رویه انتصابات را اصلاح نماید.

* انتشار یادداشت‌ها به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.