جمعه 20 مهر 1403

برخی مستاجران کرمانشاهی 2 ماه برای تخلیه فرصت دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برخی مستاجران کرمانشاهی 2 ماه برای تخلیه فرصت دارند

کرمانشاه - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به آغاز فصل جابجایی مستاجرین و مشکلات اقتصادی که کرونا برای خانواده‌ها به وجود آورده است، گفت: اجاره‌نامه‌هایی که موعد اتمام آنها 2 ماه نخست سال جاری است تا تیرماه تمدید می‌شود و مالک حق اخذ جریمه دیرکرد تخلیه واحد مسکونی را ندارد.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از شهرام کرمی اعلام کرد: به مستاجران بابت 2 ماه تمدید اجاره جریمه‌ای تعلق نگرفته و محاکم قضایی هم برای این مدت حکم تخلیه صادر نخواهند کرد.

وی افزود: طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، سررسید قراردادهای رسمی و عادی واحدهای مسکونی در فاصله زمانی اول اسفند 1398 تا پایان اردیبهشت 1399، 2 ماه دیگر با همان شرایط قبلی باید تمدید شود.

مدعی العموم کرمانشاه در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی مردم و دستگاه های اجرایی، افزود: براین اساس، مالک حق ندارد برای 2 ماه اضافه شده، اجاره بهای بیشتری طلب کند که شامل رقم اجاره ماهیانه و همچنین ودیعه مسکن می‌شود. دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز (پنجم خرداد 1399) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی 2 هزار و 23 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. وی اظهارداشت: از بین مبتلایان جدید، 338 مورد بستری و یک هزار و 685 مورد معادل 83 درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 137 هزار و 724 نفر رسید و در طول 24 ساعت گذشته، 34 بیمار کووید 19 نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و 451 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*