پنج‌شنبه 14 تیر 1403

برداشت هندوانه از جالیزارهای کهگیلویه + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برداشت هندوانه از جالیزارهای کهگیلویه + تصاویر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از پیش بینی 20 هزار تن هندوانه از جالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازصبح زاگرسشهرستان کهگیلویه یکی از مناطق مهم در کشت و تولید هندوانه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود و امسال در حدود 450 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت محصول هندوانه رفته بود که برداشت این محصول در نقاط مختلف زرخیز این شهرستان آغاز شده است.

در همین خصوص رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برداشت هندوانه از نیمه دوم خردادماه هر سال آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

حکمت الله نریمانی افزود: متوسط میزان برداشت هندوانه در هر هکتار حدود 50 تن خواهد بود که روزانه انجام و روانه بازار شهرهای مختلف استان و کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه 450 هکتار از اراضی کهگیلویه به زیر کشت هندوانه رفته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت 20 هزار تن هندوانه در کهگیلویه باشیم.

نریمانی با اشاره به اینکه مزارع این شهرستان بدلیل حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی مهمترین کانون کشت هندوانه استان محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: به دلیل وجود زمین‌های حاصلخیز، رعایت تناوب زراعی و بازار فروش این محصول از جمله عوامل است که کشاوزان تمایل به کشت این محصول دارند‌.

وی اضافه کرد: هندوانه شهرستان کهگیلویه به دلیل مرغوبیت و آبدار بودن علاوه بر نیاز مصرف شهرستان به مرکز استان و استان‌های خوزستان، اصفهان، تهران، کردستان، کرمانشاه، تبریز و ارومیه و... به چند کشور حوزه خلیج فارس، عراق و ترکیه صادر شده و ارز‌آوری خوبی برای کشور و شهرستان دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در مناطق صحرای کلاچو بیشترین کشت هندوانه داشته ایم گفت: ارقام کشت شده بیشتر 2 نوع ساکاتا و هندوانه خطی است.

نریمانی اضافه کرد: شهرستان کهگیلویه دارای پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی است که در صورت توجه مسئولان، نقش موثری در توسعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و این منطقه خواهد داشت.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است: 

خبرنگار: ابید انتهای پیام /

برداشت هندوانه از جالیزارهای کهگیلویه + تصاویر 2
برداشت هندوانه از جالیزارهای کهگیلویه + تصاویر 3
برداشت هندوانه از جالیزارهای کهگیلویه + تصاویر 4