یک‌شنبه 8 مهر 1403

بررسی درباره زمان خروج از پروتکل الحاقی در فراکسیون انقلاب اسلامی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
بررسی درباره زمان خروج از پروتکل الحاقی در فراکسیون انقلاب اسلامی

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از بررسی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و بحث و بررسی پیرامون زمان خروج از پروتکل الحاقی در نشست امروز این فراکسیون خبر داد.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه در جلسه دیروز مجلس دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به تصویب رسید در جلسه امروز فراکسیون انقلاب اسلامی جزئیات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به بدعهدی غربی ها در برجام و اتفاقاتی که در حوزه امنیتی و دفاعی در دوسال گذشته رخ داده، این طرح در 9 بند تهیه و آماده شده است که مهم ترین بند آن الزام دولت به توقف اجرای پروتکل الحاقی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی در برجام به دنبال رفع تحریم های اقتصادی و گشایش اقتصادی برای مردم بود اما با بدعهدی طرف های برجامی هیچ اتفاقی نیفتاد اما ایران کماکان به اجرای تعهدات برجامی خود و همچنین پروتکل الحاقی ادامه می دهد. در خصوص زمان خروج از پروتکل الحاقی تعدادی از همکاران اختلاف نظر داشتند. عده ای تاکید داشتند که باید بلافاصله بعد از وضع این قانون از پروتکل الحاقی خارج شویم، اما عده ای دیگر بر این باور بودند که 3 ماه به طرف های اروپایی فرصت دهیم و سپس از پروتکل الحاقی خارج شویم.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: در این جلسه نظرات موافقان و مخالفان شنیده و قرار بر این شد تا فردا در صحن مجلس پیشنهادات بررسی شده و در نهایت این طرح به تصویب مجلس برسد.

یوسفی در پایان تاکید کرد: دشمنان با ترور دانشمند هسته ای کشورمان که در سکوت در حال خدمت رسانی به مردم بود ثابت کردند که دشمن دانش و پیشرفت بشریت هستند. قرار بود برجام گشایش برای مردم داشته باشد نه اینکه عرصه را بر آن ها سخت تر کند.

دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جلسه علنی روز گذشته مجلس به تصویب رسید.

نشست فراکسیون انقلاب اسلامی امروز با حضور قالیباف رییس این فراکسیون در صحن علنی مجلس برگزار شد.

انتهای پیام