دوشنبه 16 مهر 1403

بررسی وبیناری مسائل کنسولی ایران و عراق

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بررسی وبیناری مسائل کنسولی ایران و عراق

بغداد - ایرنا - معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در قالب وبیناری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و روسای نمایندگی های سیاسی و کنسولی ایران در عراق، مسائل و موضوعات کنسولی بین دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، وبینار کنسولی «حسین جابری انصاری» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رؤسای سرکنسولگریهای کشورمان در اربیل، بصره، سلیمانیه، کربلای معلی و نجف اشرف با مشارکت مدیرکل و رؤسای ادارات کنسولی وزارت خارجه برگزار شد.

در این وبینار طیف وسیعی از مسائل و موضوعات کنسولی بین دو کشور ایران و عراق از جمله سرفصل هایی چون روادید و تردد اتباع، مسائل دانشجویان، امور زندانیان ایرانی در عراق، اسناد هویتی فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع عراقی، بیمه های مسافرتی و مسائل سجلی و احوال شخصیه هموطنان ایرانی مقیم عراق و مدیریت شرایط بعد از شیوع کرونا و جلوگیری از تبعات منفی آن بر روابط مردمی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جابری انصاری در این وبینار با اشاره به تداوم وضعیت کرونایی در منطقه و ایران، خواستار اقدام هماهنگ و توجه جدی نمایندگی های کشورمان به مؤلفه های سلامت و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور در صدور روادید برای متقاضیان سفر به کشورمان شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سیاهپوش، شصتی کریمی، شوشتری، مکارم و رشنودی رؤسای سرکنسولگری های کشورمان در بصره، کربلای معلی، سلیمانیه، نجف اشرف و اربیل عراق نیز نظرات، دیدگاه ها و مسائل کنسولی حوزه مأموریتی خود را در این وبینار مطرح کردند.

*س_برچسب‌ها_س*