جمعه 7 اردیبهشت 1403

برقراری 56 هزار ملاقات چهره به چهره در سال 1400

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برقراری 56 هزار ملاقات چهره به چهره در سال 1400

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز شنبه چهارم تیرماه سال جاری برگزار شد. علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، در این نشست خبری اظهار کرد: در هفته قوه قضائیه قرار داریم و به تاسی از زحمات و خدمات ماندگار آیت‌الله بهشتی رئیس وقت دستگاه قضایی و 72 تن از یاران آن شهید والامقام در...

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز شنبه چهارم تیرماه سال جاری برگزار شد. علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، در این نشست خبری اظهار کرد: در هفته قوه قضائیه قرار داریم و به تاسی از زحمات و خدمات ماندگار آیت‌الله بهشتی رئیس وقت دستگاه قضایی و 72 تن از یاران آن شهید والامقام در این هفته را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: در حال تجربه دوره جدیدی در قوه قضائیه هستیم و مدیریت این دوره تحول و تعالی به دست کسی است که برآمده از متن انقلاب اسلامی است و امروز دوره تکامل و پیشرفت و تعالی خود را با مدیریت هوشمند حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی می‌کند. رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: مردمی سازی و در اولویت بودن مردم از جمله محور‌های مخم دوره تحول و تعالی قوه قضائیه است و ضابطه و معیار مبانی شرع اسلام و قوانین است. القاصی مهر خاطرنشان کرد: ریاست قوه قضائیه خود از جنس مردم، در کنار مردم و برای مردم تلاش مر‌کند و تمام توان و ظرفیت‌های قوه برای خدمت به مردم بسیج همگانی شده است. وی همچنین یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است که اعتماد مردم و اطمینان جامعه به صحت عملکرد قوه قضائیه افزایش پیدا کند. رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: بر اساس سند تحول قضائی ماموریت‌های مهمی در دستور کار ما قرار دارد و اقدامات مهمی در این راستا جزو مهمترین اولویت‌ها قرار گرفته است.

القاصی مهر تاکید کرد: تاکید دسترسی مردم به مدیران قضایی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و اگر امروز هر کسی که به دستگاه قضا برای امورات خود مراجعه کند هیچگونه مانعی برای حرف زدن در نزد مسئولان ندارد. وی خاطرنشان کرد: رویکرد مردم و تکریم ارباب رجوع با اقدامات اجرایی و مالیاتی همراه بوده و در سال گذشته با بیش از 56 هزار مراجعه کننده در واحد‌های قضایی ملاقات چهره به چهره داشتیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در 3 ماهه پایانی سال گذشته مقرر شد به 30 درصد از پرونده‌های معوقه رسیدگی شود و در سال جاری نیز سعی بر این است که آمار رسیدگی به پرونده‌های معوقه را به 50 درصد برسانیم.

القاصی مهر تصریح کرد: موجودی پرونده‌های ما در سال گذشته با کاهش 12 درصدی همراه بود و این تلاش به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت و زمین رسیدگی در بسیاری از مجتمع‌های قضایی تا حدود زیادی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 215 هزار و 346 پرونده از طریق صلح و سازش و تلاش همکاران ما در شوراهای حل اختلاف به مصالحه رسیده است و در برخی حوزه ها میانگین مصالحه‌ها به 55 درصد رسیده است.