شنبه 14 مهر 1403

برگزاری آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی منوط به مجوز ستاد مبارزه با کرونا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزاری آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی منوط به مجوز ستاد مبارزه با کرونا است

تهران - ایرنا - رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌دهندگان این سازمان در تیر ماه سال جاری به شرط مجوز ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا است.

به گزارش روز دوشنبه سازمان نهضت سوادآموزی، دومین جلسه مشترک مدیران حوزه ستادی سازمان با معاونین سوادآموزی استان ها به ریاست شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس این سازمان به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

محمدزاده اظهار داشت: با توجه به ایام کرونایی و روزهایی که سپری شد هماهنگی های لازم انجام شده و آزمون استخدامی به احتمال قوی در تیر ماه برگزار شود. برگزاری این آزمون یک امر تکلیفی در استخدام ها و اجتناب ناپذیر است و اجرا نشدن آن با نص قانون منافات دارد، بنابراین اجرای آزمون قطعی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ساختار جدید تشکیلاتی اعمال شده در استان ها گفت: تعدیل نیرو فقط شامل سوادآموزی نیست و تقریبا همه قسمت های وزارتخانه را در بر می گیرد. سازمان در تلاش است تا در خصوص تعدیل نیروها در استان ها با انعکاس مشکلات پیش آمده به مقام عالی وزارت آنها را حل کند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی درخصوص مسائل آموزشی، حجم استان ها و دقت در اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال 99، تلاش سازمان برای حضور در آموزش مجازی شاد، آموزش های تلویزیونی و مجازی و همچنین تعهدات مالی استانها راهکارهای لازم را به استان ها اعلام کرد.

معاونین استان ها در این جلسه مشکلات و پیشنهادهای خود را از طریق ویدئو کنفرانس اعلام کردند که تمهیدات و اقدامات استان ها برای استمرار فعالیت های سوادآموزی در شرایط شیوع بیماری کووید -19 بررسی مسائل و پرسش های استان ها در خصوص پایان پذیری کلاس های تشکیل شده در سال 1398 و برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای کلاس گذاری سال جاری و مسائل و پرسش های استان ها در خصوص بحث امور پشتیبانی و مالی از جمله این مطالب بود.

خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان، مونسان مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی و جمشیدی مدیر کل طرح و برنامه پاسخگوی موارد مطروحه استان ها بودند.

در این جلسه ویدئو کنفرانسی طبق برنامه ریزی انجام شده، 18 استان که در اولین جلسه حضور نداشتند، حاضر بودند و مشارکت لازم را داشتند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*