سه‌شنبه 24 مهر 1403

برگزاری اولین کنگره شهدای کارگری در فلاورجان / استان اصفهان 6 هزار شهید کارگر دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزاری اولین کنگره شهدای کارگری در فلاورجان / استان اصفهان 6 هزار شهید کارگر دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: مراسم افتتاحیه اولین کنگره شهدای کارگری با حضور سردار فداء فرمانده سپاه صاحب الزمان در شهرک صنعتی اشترجان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سرهنگ محمد کریمیان در اولین نشست هم اندیشی با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و جمعی از فعالان مجازی با تسلیت فرا رسیدن ایام دهه فاطمیه و گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای امنیت و شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارکرد: فضای مجازی در مقطعی از زمان برای ما یک ابزار بود ولی امروز به یک جغرافیا تبدیل شده است و همه مردم خواسته یا ناخواسته درگیر این فضا هستند و ما بواسطه تغییر این جغرافیا می بایست متناسب با آن برنامه ریزی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر داشتن جهاد تبیین گفت: وقتی ایشان از جهاد تبیین صحبت می کنند بدان معنی است که همه باید لباس جهاد بر تن و با روحیه و فرهنگ جهادی دوران دفاع مقدس، به این عرصه ورود کنیم.

وی افزود: در دفاع مقدس انقلاب تازه شکل گرفته بود امکانات و تجهیزات کافی در اختیار نداشتیم ولی در برابر دنیا با فرهنگ و روحیه جهادی ایستادگی کردیم و ما باید به این باور برسیم که امروز جنگ روایت هاست و شما اصحاب رسانه رزمنده خط مقدم جبهه جنگ روایت ها هستید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان بیان کرد: الان که دشمن اولویت ها را تغییر و حقایق را وارونه جلوه می دهد وظیفه شماست که به عنوان یک رزمنده جنگ روایت ها در راستای جهاد تبیین واقعیات را به مردم نشان دهید.

کریمیان با بیان اینکه بسیج بدون مردم هیچ هویتی نخواهد داشت، ادامه داد: مطالبه بخشی از خواسته های بحق مردم بر عهده شماست و ما نیز همچنین در عرصه مطالبه گری هم رزم شما خواهیم بود و مشکلات مردم را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره یک هزار و 455 شهید شهرستان فلاورجان در سال 1397 تشریح کرد: یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدا معرفی الگوهای موفق در اقشار مختلف است و به میدان آمدن تمام ظرفیت های مردمی و رفع بسیاری از مشکلات مردم شهرستان به بهانه شهدا از برکات برگزاری این کنگره بود.

فرمانده ناحیه مقاومت فلاورجان به برگزاری کنگره ملی 24 هزار شهید استان اصفهان با عنوان ستارگان درخشان بیان کرد: تعداد یک هزار و 455 شهید متعلق به شهرستان فلاورجان است و ما باید برای معرفی خوب شهرستان و این شهدا در سطح کشور از این فرصت استفاده کنیم.

کریمیان با بیان اینکه باید نقش رزمندگان دفاع مقدس، نقش مردم در پیروزی انقلاب و در ادامه نقش مردم در پیچ تاریخی جبهه جنگ اقتصادی را به خوبی بیان کنیم، عنوان کرد: شهرستان فلاورجان نیز برنامه های فرهنگی، ورزشی و برنامه های متفاوتی را برنامه ریزی کردند و یا بعضا در حال اجرا است که از جمله برگزاری اولین کنگره شهدای کارگری که مراسم افتتاحیه با حضور سردار فداء فرمانده سپاه صاحب الزمان در شهرک صنعتی اشترجان برگزار خواهد شد.

*استان اصفهان 6 هزار شهید کارگر دارد

در ادامه فرمانده حوزه بسیج کارخانجات شهرستان فلاورجان تعداد شهدای کارگر در استان اصفهان را بالغ بر شش هزار نفر عنوان کرد که 147 تن از شهدا متعلق به فلاورجان هستند.

جواد کاظم زاده افزود: هدف از کنگره ملی شهدای کارگر این بود که بتوانیم یک برنامه جامع و تأثیر گذار با شعار حمایت از تولید در سطح کارخانجات برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این برنامه کنگره شهدا در سطح کارخانجات برای اولین بار در کشور در حال برگزاریست بیان کرد: اجرای نمایشگاه دستاوردهای صنعتی با حضور 13 شرکت برند شهرستان همراه با جلوه های ویژه و دیدار همه اقشار در راستای امید آفرینی، اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی در کارخانجات، تریبون ازاد ویژه کارگران و پاسخگویی توسط کارشناسان، دیدار از خانواده معظم شهدای کارگری، غبارروبی قبور شهدا با حضور جامعه کار و تولید، را از جمله برنامه های اجرایی برشمرد.

فرمانده حوزه شهید برونسی از حضور معاون وزرات کار و امور اجتماعی کشور در شهرستان خبر داد و گفت: به منظور حمایت از تولید و بیان مطالبات و دغدغه مدیران عامل و کارگران بویژه حقوق و دستمزد یک روز مهمان معاونت وزرات کار و امور اجتماعی کشور خواهیم بود تا صحبت های جامعه کار و تولید شنیده شود و در ادامه کارگاه های توجیهی بصورت تخصصی با حضور معاونین و نمایندگان وزارت کار بصورت خصوصب برگزار خواهد شد.

کاظم زاده در پایان بیان کرد: اختتامیه کنگره شهدا روز 14 دیماه بصورت زنده از اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم پخش خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست هم اندیشی اصحاب رسانه مطالبات و دغدغه های خود را نیز مطرح کردند.

انتهای پیام /