دوشنبه 16 مهر 1403

برگزاری جلسه با بانک‌های عامل برای سرعت بخشیدن به ساخت راه آهن بیرجند - یونسی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزاری جلسه با بانک‌های عامل برای سرعت بخشیدن به ساخت راه آهن بیرجند - یونسی

معاون اجرایی رئیس جمهور از آخرین وضعیت روند احداث راه آهن بیرجند - قاین - یونسی بازدید کرد و از برگزاری جلسه با بانک‌های عامل برای سرعت بخشیدن به اجرای ساخت راه آهن بیرجند یونسی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید صولت مرتضوی در این بازدید با اشاره اهمیت محور ریلی شرق برای اتصال بندر اقیانوسی چابهار به مشهد گفت: به منظور سرعت بخشیدن به اجرای طرح راه آهن بیرجند - قاین - یونسی هفته آینده جلسه با حضور بانک های عامل در کنسرسیوم بانکی مجری این طرح و مسئولان اجرایی برگزار خواهدشد، تا مشکل تامین کسری منابع مورد نیاز احداث راه‌آهن مرتفع گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز گفت: طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد 901 کیلومتر است که از این مقدار 421 کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان خراسان جنوبی قرار دارد و حد فاصل بیرجند - یونسی 271 کیلومتر است که از این مقدار 88 کیلومتر در استان خراسان رضوی بوده و 58 کیلومتر آن در دست اجراست.

داعی افزود: 183 کیلومتر دیگر در خراسان جنوبی قرار دارد که 32 کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد است.

بهره‌برداری از باند دوم بیرجند - قاین تا خرداد سال آینده

معاون اجرایی رئیس جمهور از باند دوم بیرجند - قاین نیز بازدید کرد.

باند دوم بیرجند - قاین 100 کیلومتر دارد که تاکنون 84 کیلومتر آن دوبانده شده است.

16 کیلومتر از باند دوم بیرجند - قاین در دست اجراست که نیازمند 60 میلیارد تومان اعتبار است.

در صورت تخصیص اعتبار تا پایان خرداد سال اینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر مرتضوی در این بازدید با اشاره به افزایش قابل توجه سهیمه دستگاه های اجرایی از قیر رایگان در قانون بودجه بر اهتمام متولیان امر در جذب حداکثری این سهمیه برای استان تأکید نمود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تأکید بر نقش پیمانکاران در روند اجرای پروژه ها، متذکر شد: به پیمانکاران این اعتماد را بدهید که اجازه نمی دهیم، حق آنها تضییع شود.

این بازدید به منظور اطلاع از پیشرفت فیزیکی و بررسی راهکارهای تسریع در روند اجرای پروژه انجام شد.

طبق برنامه ریزی های اداره کل راه و شهرسازی استان، در صورت تأمین بموقع اعتبار تخصیص یافته -600 میلیارد ریال - عملیات دوبانده سازی 16 کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال مالی 1401 تکمیل خواهد شد.

بهره برداری از این پروژه، از برنامه های اولویت دار استان در سال جاری است.

انتهای پیام /

برگزاری جلسه با بانک‌های عامل برای سرعت بخشیدن به ساخت راه آهن بیرجند - یونسی 2