یک‌شنبه 8 مهر 1403

برگزاری دوره دانش افزائی استادان با موضوع فلسفه پزشکی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برگزاری دوره دانش افزائی استادان با موضوع فلسفه پزشکی

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دوره دانش افزایی استادان با موضوع فلسفه پزشکی با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و احمدرضا همتی مقدم، پزشک و دکترای فلسفه تحلیلی و مدیر گروه فلسفه ذهن موسسه علوم شناختی برگزار شد.

همتی مقدم در این نشست با بیان تاریخچه شکل گیری فلسفه پزشکی در دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی عنوان کردند با کتاب ساختارهای علمی و بحث فلسفه علم - به معنای چگونگی بررسی شواهد علمی چگونگی بررسی تئوری‌های علمی و اینکه چه معیاری برای علمی یا غیرعلمی بودن وجود دارد و نیز با ورود مباحث اخلاق پزشکی علاقه به فلسفه پزشکی بیشتر شد و این شاخه از فلسفه علم بسط و گسترش یافت.

وی در بیان اهمیت فلسفه پزشکی یادآور شد که پرداختن به این موضوع در تشخیص پزشکی و بالین بیمار بسیارکمک می کند و پزشک را در چگونگی بررسی بیماری، مواجهه با بیمار و یافتن روشهای درمانی و درمان صحیح یاری می دهد.

موضوع منطق تشخیص در پزشکی و بهره گیری درست از احتمالات و فلسفه احتمال، مطالعات و نیز فلسفه زیبایی از دیگر مباحث مطرح شده در این دوره بود که بطور مفصل مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید فلسفه پزشکی دانش پزشک این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است