شنبه 8 اردیبهشت 1403

بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر

جریان تحریف با تعریف و تمجید از اروپا، اینگونه القاء می کند که میان اروپا و آمریکا در مسئله ایران شکاف عمیقی ایجاد شده و این دستاورد خیالی را فتح الفتوح جا زده و برای آن سوت و کف و هورا می کشد.

سرویس سیاست مشرق - «اروپا در برابر آمریکا»، «جدایی تروئیکای اروپایی از آمریکا»، «دست رد اروپا»، «اروپا: تحریم ها برنمی گردد»، «مصلحت سنجی اروپا»، «پیام صریح بیانیه اروپا به آمریکا» و... اینها بخشی از تیترهای روزنامه های اصلاح طلب در روزهای اخیر است.

اصلاح طلبان به صورت ویژه از سران انگلیس، فرانسه و آلمان تقدیر کرده و مدعی هستند که تروئیکای اروپایی در کنار ایران ایستاده اند. آیا این ادعا صحیح است!؟ به این اظهارات توجه کنید:

در روزهای گذشته، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: «دولت آلمان درخصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با اسرائیل هم نظر است».

ماس در ادامه گفت: «آلمان و چند کشور دیگر تلاش می‌کنند برای رفع این مشکل «راه‌حلی دیپلماتیک» بیابند تا موجب تحریم تسلیحاتی ایران در آینده شود»!

همچنین در روزهای گذشته، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد: «لندن با واشنگتن درباره ایران اشتراک‌نظر دارد».

پیش از آن نیز، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود، در اظهارنظری گستاخانه از لغو تحریم‌های تسلیحاتی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد!

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه - 25 تیر 94- در اظهارنظری مهم گفت: «ما و چین می‌خواستیم تحریم‌های تسلیحاتی لغو شود، اما با وجود حمایت ما، خود تیم ایرانی (به ریاست ظریف) موافقت کردند که تحریم‌ها تا 5 سال ادامه یابد!». این اظهارنظر مقام روسی هیچگاه توسط دولتمردان تکذیب نشد.

با توجه به اظهارات دولتمردان مبنی بر لغو یکباره تمامی تحریم ها به واسطه برجام، باید در دی ماه 94 در دولت اوباما - و زمانیکه هیچ خبری از ترامپ نبود - تمامی تحریم های ضدایرانی از جمله تحریم تسلیحاتی لغو می شد، نه اینکه حالا پس از 5 سال و علرغم اجرای تمامی تعهدات از جانب ایران، تازه ما بیاییم چازه زنی کنیم که این تحریم ها با تاخیر 5 ساله، آیا لغو بشود یا نه!

به دلیل قصور و تقصیرهای تیم مذاکره کننده در تنظیم برجام، تحریم تسلیحاتی 5 سال تمدید شد. این تحریم ها در مهرماه امسال منقضی می شود. اروپا وظیفه دارد که طبق تعهداتش، تحریم تسلیحاتی را لغو کند. اما انگلیس، فرانسه و آلمان در هفته‌های گذشته علی‌رغم اطمینان از رأی منفی چین و روسیه، به قطعنامه ضدایرانی آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای ممتنع دادند.

در هفته های اخیر مقامات آمریکایی چندین بار اعلام کرده اند که مکانیسم ماشه را اجرا خواهند کرد. نکته قابل تأمل اینجاست که اعضای اروپایی برجام در دی ماه 98 در اقدامی کاملا هماهنگ با دولت ترامپ، روند اجرای مکانیسم ماشه را کلید زدند.

اکنون سران تروئیکای اروپایی صرفا در نوع تاکتیک مقابله با ایران با دولت ترامپ اختلاف نظر دارند. اروپا می گوید باید همزمان هم ایران در برجام مانده و محدودیت های برجامی را اجرا کند و هم تحریم تسلیحاتی تمدید شود.

اروپا نگران است که با اجرای مکانیسم ماشه توسط ترامپ، ایران از برجام خارج شود. اگر این اتفاق رخ دهد، هم محدودیت های برجامی پایان می یابد و هم پروژه برجامیزه کردن توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران به حاشیه می رود.

در این سوی میدان، جریان تحریف با تعریف و تمجید از اروپا، اینگونه القاء می کند که میان اروپا و آمریکا در مسئله ایران شکاف عمیقی ایجاد شده و این دستاورد خیالی را فتح الفتوح جا زده و برای آن سوت و کف و هورا می کشد.

سران انگلیس، فرانسه و آلمان می گویند که «ما با تلاش خستگی ناپذیر، به چیزی فراتر از تعهدات خود در برجام عمل کرده ایم»! این ادعای مضحک هیچ نسبتی با واقعیت ندارد. چرا که اروپا در برجام 11 تعهد داشت که تاکنون به هیچکدام از آنها عمل نکرده است.

تروئیکای اروپایی در خرداد سالجاری موجب شدند تا قطعنامه ای ضدایرانی در شورای حکام آژانس تصویب شود.

تروئیکای اروپایی به هیچکدام از تعهدات برجامی خود عمل نکرده اند. با اینحال زشت طلبکار به خود گرفته و ایران را مورد مواخذه قرار می دهند. اعضای اروپایی برجام تاکنون بارها علیه توان دفاعی و قدرت منطقه ای کشورمان اظهارات گستاخانه ای بیان کرده اند.

تروئیکای اروپایی بارها در امور داخلی ایران نیز دخالت کرده و حتی در آشوب های خیابانی نیز حضور میدانی داشته اند. در دی ماه 98 «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تجمعی در مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران که به بهانه جان باختن دانشجویان در هواپیمای اوکراینی شکل گرفته و شعارهای تندی علیه نظام سر داده می‌شد، در حال فیلمبرداری از شعاردهندگان بازداشت شد. این اقدام سفیر انگلیس، دخالت آشکار در امور داخلی ایران و اقدام علیه امنیت ملی بود.

مقامات دولت بارها به بی عملی اروپا در برجام و همصدایی تروئیکای اروپایی با دولت ترامپ اذعان کرده اند؛ اما جریان تحریف همچنان در حال بزک دوستان ترامپ و پمپئو و نتانیاهو است.

بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 2
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 3
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 4
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 5
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 6
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 7
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 8
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 9
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 10
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 11
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 12
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 13
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 14
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 15
بزک «دوستان ترامپ» توسط جریان تحریف / آیا تروئیکای اروپایی در مقابل آمریکا ایستاده است!؟ + تصاویر 16