جمعه 7 اردیبهشت 1403

700 بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا در بجستان توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
700 بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا در بجستان توزیع شد

گناباد - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجستان گفت: 700 بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش 2 میلیارد ریال از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا تاکنون با مشارکت خیران و بقاع متبرکه طی هفت مرحله بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در این شهرستان توزیع شد.

حسن عبدالله زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح مواسات و همدلی و احسان ماندگار بین محرومان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شد.

وی ادامه داد: 200 بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش 700 میلیون ریال نیز در قالب طرح سردار شهید سلیمانی در هفته بسیج بین افراد مبتلا به ویروس همه گیر کرونا در شهرستان بجستان توزیع شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجستان گفت: هشت هزار ماسک و مایع ضد عفونی کننده بین آسیب دیدگان کرونا در بجستان توزیع و افزون بر 300 میلیون ریال به بیش از 100 نفر از این افراد کمک نقدی شد.

عبدالله زاده افزود: این اداره از ابتدای شیوع این ویروس و در راستای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و برای رعایت پروتکلهای بهداشتی درهای بقاع متبرکه را بست و ورود به آنها را برای جلوگیری از اجتماعات و برگزاری برنامه ها و آیینهای مختلف ممنوع کرد و آیین ضیافت الهی در ماه رمضان از طریق فضای مجازی با همکاری هیات بین الحرمین بجستان برگزار شد.

بجستان با 408 موقوفه و 22 متولی وقف در فاصله 278 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است و بیشترین وقفهای این شهرستان مربوط به تعزیه خوانی و قرآن خوانی است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 482 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 46 هزار و 689 تن رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*