شنبه 7 مهر 1403

بسیج همگانی خرید تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیازمند تشکیل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسیج همگانی خرید تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیازمند تشکیل شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شکل‌گیری بسیج همگانی در راستای خرید تلفن هوشمند همراه در این استان ضروری است تا در شرایط تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان نیازمند از آموزش مجازی برخوردار شوند.

احمد اسکندری روز چهارشنبه در آیین نمادین توزیع کمک های مومنانه فرهنگیان و دانش آموزان استان کرمان به دانش آموزان بی بضاعت افزود: این روزها کشور در همه حوزه ها از جمله مدرسه سازی، مدرسه یاری همچنین در حوزه آموزش نیازمند کمک های مومنانه است.

وی اظهار داشت: باید تلاش کرد تا بسیج همگانی در استان کرمان شکل بگیرد و با خرید گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند آنها را نیز از نعمت تحصیل در شرایط کرونا بهره مند کنیم تا در مهرماه امسال دانش آموزی نباشد که از امکانات آموزش بی بهره باشد.

اسکندری نسب طرح "آجر به آجر" را یک سیاست اثربخش در راستای مدرسه سازی در کشور دانست و بیان کرد: در این طرح تلاش شده هر کس حتی به اندازه یک آجر در ساخت مدرسه کمک کنند برای مثال در منطقه نوق 95 نفر یک مدرسه ساخته اند از این رو این طرح می تواند در ساخت مدرسه مفید واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: خیرین مدرسه ساز در سال 98 - 97 بالغ بر 32 میلیارد در ساخت مدرسه کمک کردند و در سال 99 - 98 حدود 120 میلیارد تومان تاکنون کمک کرده اند و برآورد شده تا پایان سال جاری حدود 200 میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز به آموزش و پرورش کمک شود.

در این آیین یک دستگاه تبلت هوشمند خریداری شده توسط موسسان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان به مدیر مدرسه یکی از دانش آموزان بی بضاعت برای تحویل به دانش آموز بی بضاعت مد نظر اهدا شد.

*س_برچسب‌ها_س*