چهارشنبه 18 مهر 1403

بهره‌برداری از 12 پروژه مخابراتی در اردکان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهره‌برداری از 12 پروژه مخابراتی در اردکان آغاز شد

یزد - ایرنا - 12 پروژه مخابراتی با صرف حدود 2 میلیارد تومان هزینه روز پنجشنبه از طریق ویدئوکنفرانس با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه یزد و بهروز شهابی زاد فرماندار اردکان، در بخش‌های مرکزی، عقدا و خرانق این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

با توجه به شیوع کرونا بهره برداری از پروژه های عمرانی و زیرساخت ها در استان از طریق ویدئو کنفرانس رو به افزایش است و این اقدام در کاهش هزینه سفر مسوولان استان به شهرستان ها و نیز صرفه جویی در وقت از لحاظ اقتصادی و رسیدگی به امور مراجعان مقرون به مصرف است و چندی قبل هم آیت الله محمدرضا ناصری یزد نماینده ولی فقیه در استان با توجه به شرایط اقتصادی کشور بر گسترش این شیوه افتتاح طرح ها، همایش ها و بررسی مشکلات مردم شهرستان تاکید کرد..

پروژه‌های افتتاح شده در ادرکان شامل 9 مورد توسعه افزایش تکنولوژی سایت بی. تی. اس (BTS)، توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی و سه مورد تأسیس شبکه کابلی، نصب سوئیچ دیتا و ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوماست. هم‌اکنون 34 هزار خط تلفن ثابت در شهرستان اردکان دایر است که از این تعداد 2 هزار و 700 مورد به روستاییان تعلق دارد و ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهر 34 درصد است.

تعداد مشترکان تلفن همراه صد هزار شماره و ضریب نفوذ آن 102 درصد است و مرکز این شهرستان 98 هزار نفری در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

سی ام اردیبهشت ماه 99، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه یزد به خبرنگاران گفت: یک میلیون و 612 هزار شماره تلفن همراه در استان فعال است که از این لحاظ با ضریب نفوذ 130 درصد، در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

محمدرضا زارع ده آبادی به مناسبت هفته ارتباطات (27 اردیبهشت تا دوم خردادماه) در نشست برخط (آنلاین) که از سوی خانه مطبوعات یزد برگزار شد، افزود: از این تعداد یک میلیون و 300 هزار خط آن اعتباری و بقیه دایمی است.

وی اظهار داشت: همچنین 537 هزار و 542 شماره تلفن ثابت در استان مشعول کار است که از این لحاظ با ضریب نفوذ 43.7 درصد در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

زارع ده آبادی اضافه کرد: به مناسبت هفته ارتباطات 79 پروژه مخابراتی در زمینه های تاسیس، توسعه و نصب در استان با 132 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 141 هزار و 591 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 56 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 564 تن رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر هفتم خرداد ماه بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 80 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شدند که 412 مورد از افراد بستری و هزار و 668 (80درصد) نفر از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون 111 هزار و 176 نفر از بیماران بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و 2 هزار و 551 تن در بخش های آی. سی. یو تحت درمان قرار دارند.

به گفته وی از مجموع بیش از 2 میلیون مورد مشکوک، تاکنون 856 هزار و 546 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*