یک‌شنبه 15 مهر 1403

«بهمن و صغاد» دارای بخشدار و دفتر بخشداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«بهمن و صغاد» دارای بخشدار و دفتر بخشداری شد

شیراز - ایرنا - در آیینی با حضور فرماندار آباده، اعضای شورای شهر صغاد و دیگر مسئولان این بخش، «فیروز زارع» بعنوان بخشدار جدید بخش «بهمن و صغاد» منصوب و همچنین دفتر بخشداری نیز در این بخش افتتاح شد.

فرماندار آباده روز سه شنبه در این آیین با بیان اینکه برای رفع مشکلات تنها راه هماهنگی، همکاری و جلب مشارکت مردم است، گفت: گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی از سرمایه‌های عظیم بخش «بهمن و صغاد» است که باید با برنامه‌ریزی بیشتر از آنها استفاده شود.

زین العابدین نیک مرام به ظرفیت بالای شهرهای بهمن و صغاد در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: برای توسعه و رشد «بخش بهمن و صغاد» برنامه های خوبی در نظر گرفته ایم که با همکاری مسئولان و مردم این دو شهر بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساختمان بخشداری باید پس از اعلام رسمی هیات دولت مبنی بر تاسیس بخش «بهمن و صغاد» ایجاد می شد گفت: اما بدلایلی این این فرایند به تاخیر افتاد، امروز همزمان با معرفی بخشدار جدید، ساختمان موقت بخشداری نیز به بهره برداری خواهد رسید و ساختمان اصلی نیز در آینده ای نزدیک ساخته و در اختیار بخشداری قرار خواهد گرفت.

این مقام مسوول همچنین به وظایف بخشدار این بخش اشاره کرد و گفت: پیگیری در حفظ امنیت بخش، نظارت برحسن اجرای قوانین در حوزه استحفاظی بخش، فراهم نمودن بسترهای لازم برای مشارکت همه جانبه مردم بخش، نظارت بر عملکرد دهیاری‌ها و شوراها در چارچوب قوانین و مقررات، ایجاد زمینه‌های لازم توسعه پایدار روستاها و اقتصاد خانواده، نظارت و مراقبت در اجرای برنامه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بخش و گزارش مستمر به مسئولین مافوق از جمله مواردی است که انتظار است بطور مطلوب توسط بخشدار بهمن و صغاد پیگیری شود.

فرماندار آباده در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع گسترده ویروس کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در وضعیت فوق قرمز بسر می‌بریم و مجبور به ایجاد محدودیت های دیگر از یکم آذرماه خواهیم بود.

نیک مرام با اعلام این هشدار که شهر صغاد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است و باید برای آن تدبیری اندیشید، افزود: از مردم شهر فرهنگی صغاد خواهشمندم که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نموده و همچنین از مسئولان این شهر می خواهم تا با ایجاد کارگروه مقابله با کرونا در این شهر در کاهش شیوع این ویروس به ما کمک کنند.

وی از بار دیگر در سخنان خود از مردم درخواست است تا ضمن رعایت شیوه های نامه بهداشتی از حضور در خیابان ها و محافل عمومی و خصوصی خودداری کنند.

در این مراسم با حکم استاندار فارس، «فیروز زارع» بعنوان سرپرست بخشداری بخش «بهمن و صغاد» منصوب و معرفی شد.

در این آیین همچنین ساختمان بخشداری افتتاح و بهره برداری رسید.

بخش بهمن صغاد در فاصله 287 کیلومتری شمال شیراز در شهرستان آباده قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*