شنبه 1 اردیبهشت 1403

بکارگیری استعدادها برای خدمت به جامعه بسیار ارزشمند است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بکارگیری استعدادها برای خدمت به جامعه بسیار ارزشمند است

تهران - ایرنا - رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه، عمر حیات بشربسیار محدود است، استفاده از ظرفیت‌ها، توان، تجربیات و بکارگیری استعدادها برای خدمت به جامعه را بسیار ارزشمند خواند.

به گزارش گروه آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز جمعه در آیین نخستین گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری رشته ریاضی که با حضور «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از روسای دانشگاه‌ها در برج سپید مشهد همراه بود، در سخنانی با اشاره به صحبت‌های اخیر یکی از دانشمندان برگزیده جایزه مصطفی (ص) بعنوان معتبرترین جایزه جهان اسلام گفت: حدود 95 درصد جهان هستی از سیاه چاله و انرژی تشکیل شده و تمام دانش کلی ما در حوزه عالم تنها پنج درصد است.

وی افزود: حتی دانش ما در ارتباط با این پنج درصد نیز شاید یک هزارم درصد باشد و سهم علوم بشریت در مقابل نادانسته‌ها بسیار ناچیز است.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: هرچه دانش بیشتر پیشرفت می‌کند، به همین دلیل نیز سوالات و مجهولات بیشتر می‌شود و به تعبیر فیلسوف عارف ابوعلی سینا بعنوان افتخار سرزمین ایران و شرق «دانش من تا بدانجا رسید که بدانستم هنوز چیزی نمی‌دانم.»

وی خطاب به جوانان رتبه‌های برتر کنکور سراسری رشته ریاضی حاضر در این آیین گفت: استعدادهای شما خوب است اما به نسبت چیزی که دوست دارید بسیار ناچیز است و عمر و ظرفیت‌های انسان محدود است.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، گفت: برای استفاده بهینه از عمر و ظرفیت‌ها بایستی این ثروت را با افرادی به اشتراک بگذاریم که سرمایه آنها نامحدود است.

وی همچنین با بیان اینکه، امروز همه ما در محضر امام رضا (ع) هستیم گفت: بایستی محدودیت‌های خودمان را به وجود نامحدود امام رضا (ع) گروه بزنیم، چرا که ائمه اظهار نزد خداوند متعال آبرو و اعتبار دارند و خداوند آنها را واسطه خوبی به بندگان خود کرده است و به همین دلیل اگر شفاعت ما را کنند پذیرفته می شود.

حجت‌الاسلام رستمی همچنین از جوانان رتبه‌های برتر کنکور سراسری رشته ریاضی حاضر در این آیین خواست در آغاز سال تحصیلی مسیر خود را مشخص کنند و آرزوی های بزرگ داشته و امام رضا (ع) را در آرزوهای خود شریک کنند.

وی با بیان اینکه، انسان در دایره انتخاب‌ها بسیار محدود و ناتوان است، گفت: گاهی ممکن است در برهه‌ای شما احساس شکست ظاهری کنید اما خدای مهربان برنامه‌ریزی کرده است که از دل این شکست‌ها به نقطه‌ای رفیع برسید که برای شما مقدر شده است.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: زمانی ممکن است برای شما اتفاق ناگواری رقم خورد اما با توسل به خدای متعال و ائمه معصومین با بروز این اتفاق، از رقم خوردن برخی اتفاقات ناگوارتر در امان خواهید ماند.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: تصور نکنید که شماها در این فضای کرونایی که بسیاری حسرت زده زیارت امام رضا (ع) هستند به همین سادگی و با دعوت نهاد یا دانشگاهی در اینجا حاضر شده‌اید، بلکه از جایی دیگر برای شما دعوت نامه آمده است.

وی افزود: آن کسی که دعوت نامه برای شما فرستاده بسیار می‌تواند یاری رسان شما باشد، امام رضا (ع) را در آینده و کنار خود شریک کنید و با آنحضرت مناجات کنید که می‌خواهید کارهای بزرگی را رقم بزنید و اگر شما اراده کنید این اتفاق رقم خواهد خورد.

*س_برچسب‌ها_س*