جمعه 7 اردیبهشت 1403

بیماران بستری مبتلا به کرونا در مشگین‌شهر از 70 نفر فراتر رفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیماران بستری مبتلا به کرونا در مشگین‌شهر از 70 نفر فراتر رفت

اردبیل - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر گفت: امروز تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) از 70 نفر فراتر رفت.

دکتر حسین شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

او افزود: تعداد بیماران بستری تقریبا 2 برابر تعداد بیماران بهبود یافته است و این موضوع زنگ خطر را در این منطقه بصدا درآورده است.

وی گفت: این شهرستان از 2 ماه قبل در حالت قرمز بسر می‌برد و با افزایش روند بیماران مبتلا به کرونا وارد وضعیت بحران شده است.

شریفی تشریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی تا پایان هفته آینده بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) از پذیرش بیماران کرونایی خودداری خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر تکمیل شدن ظرفیت بخش کرونا برخی از بخش‌های بیمارستان نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان در مورد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک کوتاهی می‌کنند و در حال حاضر درصد استفاده شهروندان از ماسک زیر 50 درصد می‌باشد.

او افزود: در صورتی‌که درصد استفاده از ماسک به بالای 85 درصد افزایش یابد به هیچ وجه زنجیره انسانی این بیماری قطع نخواهد شد.

دکتر شریفی تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی همچنان برگزاری هرگونه همایش و جلسات غیرضروری و مجالس و محافل دسته‌جمعی و مراسم ختم و عروسی در مساجد و رستوران‌ها و خانه‌های شخصی ممنوع بوده و اماکن عمومی و تفریحی و گردشگری و مجتمع‌های آب درمانی و سالن‌های ورزشی و قهوه‌خانه‌ها و واحدهای صنفی تعطیل خواهد بود.

او گفت: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی شهر توسط عوامل شهرداری آغاز شده است.

*س_برچسب‌ها_س*