یک‌شنبه 8 مهر 1403

بیماران کرونایی بدحال در آذربایجان‌غربی به 310 نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیماران کرونایی بدحال در آذربایجان‌غربی به 310 نفر رسید

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا، بستری و فوتی ناشی از این بیماری گفت: تعداد بیماران کرونایی بدحال در استان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، به رقم بی سابقه 310 نفر افزایش یافته است.

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، وضعیت 81 نفر بسیار وخیم بوده و زیر ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری های بیماران حاد تنفسی در آذربایجان غربی اضافه کرد: یک هزار و 708 نفر با مشکلات تنفسی در استان بستری بوده که از این تعداد، 947 نفر مبتلا به کرونا و 761 نفر نیز مشکوک هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته بیش از 250 نفر با مشکل حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری و متاسفانه 9 نفر بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده اند.

آقازاده با اشاره به مثبت شدن تست کرونای 10 فوت شده روزهای گذشته در آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد کل فوتی های ناشی از شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی به 2 هزار و 341 نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از 9 فوتی 24 ساعت گذشته سه نفر مربوط به سلماس، 2 نفر مربوط به هرکدام از شهرستان های ارومیه و میاندوآب و یک نفر مربوط به هر یک از شهرستان های خوی و تکاب است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی طی بیش از هشت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

تاکنون حدود 54 میلیون و 300 هزار نفر در دنیا و نزدیک به 750 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از مجموع یک میلیون و 317 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز، 3.1 درصد مربوط به ایران است.

*س_برچسب‌ها_س*