یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بیمه و بازار دائمی، عمده‌ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی در البرز است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیمه و بازار دائمی، عمده‌ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی در البرز است

صداقت گفت: بیمه، عدم امنیت شغلی و همچنین نبود یک شبکه فروش مناسب که از دست دلالان دور باشد، عمده نیاز هنرمندان صنایع دستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیتا صداقت سرشت، هنرمند صنایع دستی که در زمینه ساخت ظروف و احجام چوبی در البرز فعالیت می کند. وی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: من فعالیت هنری خود را از سال 97 آغاز کردم و پس از دریافت آموزش های لازم، مدرکم را از اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و سازمان فنی و حرفه ای کشور گرفتم.

وی ادامه داد: اکنون در کارگاه شخصی خود مشغول ساخت ظروف و احجام چوبی هستم. صداقت افزود: من علاوه بر کار هنری در زمینه محیط زیست فعالیت می کنم و از سال 99 عضو مجمع مشورتی بانوان استان البرز و رئیس کمیسیون محیط زیست این مجمع هستم. این هنرمند تصریح کرد: من چوب را خیلی دوست دارم و کار با چوب حس و حال خاصی به من می دهد و به طور خیلی اتفاقی با توجه به حسی که داشتم، تصمیم گرفتم وارد این کار شوم. وی گفت: در این مسیر به کلاس های فنی و حرفه ای مراجعه کردم و تا حدودی با ساخت و شناخت ابزار آشنا شدم که کافی نبود، در نتیجه در صفحات مختلف اینستاگرام و همچنین دوستانی که در این کار بودند، تجربه های زیادی کسب کرده و شروع به آزمون و خطا کردم تا مسیر خود را در این هنر پیدا کنم. صداقت افزود: از ساخت ظروف روستیک چوبی، کار را شروع کردم و اکنون هم در کنار کارم، مشغول به ساخت زیور آلات چوبی هستم. این هنرمند ادامه داد: فروش آثار به صورت نمایشگاهی و مجازی است که کافی نبوده و باید بازار فروش را گسترش دهم. وی با بیان اینکه نبود مکان مناسب برای عرصه محصولات، مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی در استان است، گفت: هنرمندان زمان زیادی را برای تولید آثار با دست می گذارند اما رقیب های وارداتی در بازار سدی برای فروش این محصولات در بازار شده اند. صداقت تاکید کرد: حمایت های میراث فرهنگی استان از هنرمندان خوب بوده اما سازمان فنی و حرفه ای حمایتی از هنرمند نمی کند. این هنرمند گفت: بیمه، عدم امنیت شغلی و همچنین نبود یک شبکه فروش مناسب که از دست دلالان دور باشد، عمده نیاز هنرمندان این رشته است. وی به علاقمندان این هنر توصیه کرد: سختی های کار در رشته های هنری در کشور ما بسیار زیاد است، با عشق و علاقه برای هنری که دوست دارند، بجنگند و اجازه ندهند سختی ها مانعی برای پیشرفت آنها شود تا بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند. صداقت در خاتمه خاطرنشان کرد: هنرمندان قشر زحمت کش و خلاق جامعه هستند و نیاز به حمایت دارند تا بتوانند در این عرصه رشد کنند، بنابراین هنر و هنرمند را فراموش نکنید. انتهای پیام /
بیمه و بازار دائمی، عمده‌ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی در البرز است 2
بیمه و بازار دائمی، عمده‌ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی در البرز است 3