دوشنبه 16 مهر 1403

بین اقوام خط‌کشی نکنیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بین اقوام خط‌کشی نکنیم

کریمی بابیان اینکه نباید تصور شود اقوام؛ مصرف تبلیغاتی و سیاسی دارند، گفت: شهروند درجه یک و دو نداریم و نباید بین اقوام خط‌کشی کنیم‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گلستان ما؛ ماموستا عبدالسلام کریمی عصر امروز در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: استان‌های دیگر باید از وحدت و انسجام استان گلستان الگو برداری کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام (ره) ادامه داد: امام (ره) در قرن به عنوان پدیده مطرح بود و شخصیت های زیادی قبل و بعد از امام داشتیم ولی امام (ره) فقیه، ادیب، فیلسوف و شاعر توانا محسوب می شد‌.

کریمی بیان کرد: نتیجه حرکات و رسالت انبیاء ایجاد قسط و عدل است که امام (ره) آن را به عرصه ظهور رساند و امام (ره) بعد از انبیاء این انقلاب را به ماحصل ظهور رساند.

وی افزود: وقتی امام (ره) از فرانسه به ایران می‌آمد پرسیدند چه احساسی دارید گفت هیچ؛ و در انجام احساس وظیفه نه ناراحت است و غمگین و این درس‌هایی است که باید از امام (ره) بگیریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: معرفی شخصیت امام (ره) به نسل سوم نیاز به جهاد تبیین دارد و جنگ و مبارزه ما در انقلاب تمام نشده و شکل آن تغییر کرده است.

کریمی بیان کرد: در سالگرد ارتحال امام (ره) باید ابعاد ناشناخته شده را به نسل جوان انقلاب تبیین کنیم، مقام معظم رهبری اقوام را فرصت نام بردند و باید پازل‌های اقدام در کنار هم قرار بگیرد تا این پازل‌ها تکمیل شود‌.

وی افزود: نباید تصویر شود اقوام مصرف تبلیغاتی و سیاسی دارد، همه اقوام در رفراندوم انقلاب اسلامی از نیمه خرداد 42 تا 22 بهمن 57 شرکت کردند.

این مقام مسئول گفت: در جبهه کرد، لر و بلوچ نداشتیم و در فتنه‌ها همه نسبت به منشاء فتنه‌ها ابراز انزجار کردند و نباید اقوام در نظام مقتدر جمهوری اسلامی احساس ظلم کنند.

کریمی بابیان اینکه شهروند درجه یک و دو نداریم و نباید بین اقوام خط‌کشی کنیم‌، گفت: انتظار داشتم بخشی از شورای اداری استان را بانوان تشکیل بدهند ولی تعداد بانوان در این جلسه انگشت شمار است.

*** کنسولگری کشور ترکمنستان در گلستان راه اندازی شود

منتظری گفت: نزدیک یک میلیون از برادران ترکمن در گلستان زندگی می کنند پیوندهای عاطفی می تواند به توسعه روابط با کشور ترکمنستان منج شود و امیدواریم کنسولگری کشور ترکمنستان در گلستان راه اندازی شود.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری نیز عصر امروز در شورای اداری استان اظهار کرد: وحدت در نگاه امام و رهبری یک شعار نیست و یک راهبرد برای عزت و سربلندی است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: وقتی صحبت از فرهنگ ایران اسلامی می‌شود باید بپذیریم فرهنگ ایران اسلامی اجزایی دارد و اجزای آن خورده فرهنگ‌ها به شمار می رود

منتظری گفت: اگر دوست دارید پرچم ایران اسلامی به اهتزاز دراید باید زمینه رسوم سنت‌ها را فراهم کنیم و این مجموعه باعث عزتمندی می‌شود و وحدت در این بستر شکل می‌گیرد.

وی افزود: درست است که اقوام زیادی در ایران داریم ولی همه اقوام ما جزوی از قم ایرانی هستند و وحدت در لقای این قوم معنا دارد و باید نگران رخنه‌ها باشیم

این مقام مسئول گفت: سدی که استوار و محکم است وقتی دچار رخنه می‌شود آرام آرام فرو می‌ریزد و دشمن با شکل‌های مختلف دنبال این رخنه‌ها هستند.

این مقام مسیول ابراز داشت: انتظار داریم رئیس جمهور در سفر به کشورهای اسلامی از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند، روابط ما با ترکمنستان رو به بهودی است و استفاده از چهره های فرهنگی می‌تواند بسیاری از موانع را با کمترین هزینه در ارتباط با این کشورها برطرف کند.

منتظری تاکید کرد: نزدیک یک میلیون از برادران ترکمن در گلستان زندگی می کنند پیوندهای عاطفی می تواند به توسعه روابط با کشور ترکمنستان منج شود و امیدواریم کنسولگری کشور ترکمنستان در گلستان راه‌اندازی شود.

وی به برگزاری کنفرانس‌های اسلامی در دیگر استان‌های کشور از جمله استان گلستان تاکید کرد.

انتهای پیام