چهارشنبه 11 مهر 1403

بی‌برقی در گرمای کلافه‌کننده اهواز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بی‌برقی در گرمای کلافه‌کننده اهواز

اهواز - ایرنا - همزمان با افزایش دمای هوا در اهواز و نزدیک شدن به دمای 50 درجه سانتیگرادی، قطع شدن برق در برخی نقاط اهواز باعث کلافگی مردم شده‌است.

به گزارش ایرنا در روزهای گذشته و همزمان با افزایش دمای هوا تعداد زیادی قطعی برق در نقاط مختلف اهواز از جمله پردیس، سپیدار و ملی‌راه در اهواز رخ داد.

حمادی یکی از ساکنان منطقه پردیس در این خصوص به خبارنگار ایرنا گفت: روز پنجشنبه از ساعت 6 تا 15 برق این منطقه قطع شد که اعتراض اهالی پردیس را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق باید برق پایدار را برای تمام مشترکان فراهم کند اما هر از گاهی در این منطقه شاهد قطعی برق هستیم که این موضوع در گرمای شدید هوا قابل قبول نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز در این خصوص گفت: بالغ بر 6 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط 33هزار ولت و بالغ بر پنج هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف 220 ولت برق در اهواز وجود دارد.

علیرضا شکرخدایی با بیان اینکه برق هر چند منزل مسکونی به یک ترانس وصل است، افزود: اگر ساکنانی که برق آنها به این ترانسفورماتورها متصل است در زمان پیک مصرف برق، صرفه جویی نکنند امکان بروز حادثه وجود دارد.

وی توضیح داد: رعایت نکردن الگوی مصرف در زمان پیک، در نخستین حالت باعث گداختگی سیم‌های برق منازل می‌شود و اگر چند مشترک برق متصل به یک ترانسفورماتور همزمان این الگو را رعایت نکنند این ترانسفورماتور از مدار خارج می‌شود و حتی امکان ورود آسیب به شبکه فشار متوسط برق نیز وجود دارد.

شکرخدایی افزود: 2 روز پیش یکی از ترانسفورماتورهای خیابان فرشید در منطقه ملی راه اهواز دچار شارت (اتصالی برق) شد که این حادثه به 44 ترانسفورماتور دیگر نیز آسیب زد.

وی درخصوص قطعی برق پردیس نیز گفت: صبح امروز یکی از کابل‌های فشار ضعیف در خیابان گلشن پردیس دچار گداختگی و درنهایت قطعی برق تعدادی از ساکنان شد که با تلاش صورت گرفته این مشکل رفع شد.

شکرخدایی افزود: باتوجه به قرار داشتن در شرایط شیوع ویروس کرونا عده‌ای از مبتلایان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و باتوجه به نیاز آنها به لوازمی مانند دستگاه اکسیژن از مردم درخواست می‌شود در زمان‌های اوج مصرف برق از لوازم غیر ضروری استفاده نکنند.

به دستور استاندار خوزستان ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان با توجه به مصرف بهینه برق و افزایش دما از 17 خردادماه تا 15 شهریور هفت تا 13 خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*