پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه در محدوده 41 میلیون و 150 هزار تومان بسته شد و در معاملات پشت خطی شب گذشته در مرز 41 میلیون تومان نوسان داد. فنی‌های بازار می‌گویند مقاومت مهم سکه مرز 41 میلیون و 400 هزار تومان است و تا زمانی که زیر این نرخ باشد بازار سکه می‌تواند به سمت حمایت 40 میلیون و 800 هزار تومان حرکت کند.

رییس موزه ملی فرش ایران گفت: فرش افغان را در داخل بازار کشورمان به اسم فرش دستباف ایرانی به خودمان می‌فروشند.

قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار رو به کاهش است. در حال حاضر قیمت میوه‌های نوبرانه در میادین میوه و تره‌بار به زیر 100 هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

ایده اولیه واردات خودرو اقتصادی بی‌نتیجه بوده است. البته همان‌طور که از قیمت‌ها مشخص است، واردات این خودروها برای خریداران خودروهای میان‌رده و بالارده منافع چشمگیری خواهد داشت؛ چراکه قیمت آنها حتی با اضافه شدن عوارض و مالیات، بازهم 50 درصد زیر قیمت بازار سیاه فعلی خودروهای وارداتی در بازار است.

بازار خودرو امروز ثبات نسبی را تجربه کرد و شاهد کمترین نوسان قیمت در میان خودروهای داخلی پرطرفدار بود.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و ارسال فرم تبصره ماده 100 تمدید شد

رئیس سازمان توسعه تجارت از انجام فرآیند اولویت‌بندی ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای برقی، خبر داد.

بانک مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای باردیگر به بانک‌ها هشدار داد که در صورت عدم رعایت نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار، باید منتظر سلب صلاحیت باشند.

قیمت دلار در بازار غیررسمی ارز که تا مرز 70 هزار تومان پیش رفت اکنون در کانال 57 هزار تومان است.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قیمت قطعی 5 خودرو را اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (CVC) به منظور حمایت بیشتر از تحقق سیاست ساخت داخل در صنعت مس و توسعه زنجیره مس خبر داد.

اخیرا رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌ای به وزیر صمت نسبت به محدود کردن ثبت سفارش واحدهای تولید و بازرگانی و به تعبیر دیگر حبس دوباره تولید و تجارت اعتراض کرد و خواهان اصلاح وضع موجود شد. او اعلام کرد که مصوبه اخیر صمت سطح مداخلات دولتی در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی را افزایش می‌دهد و بستر گسترش فساد اداری را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از اهتمام همه بخش‌های این مجموعه برای تحقق برنامه تولید یک میلیون کاتد مس با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه معدن، آب و برق و تجهیزات و ماشین‌آلات خبر داد.

دیروز (دوشنبه 7 خرداد ماه) روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر‌رسمی افزایشی بود؛ هر برگ اسکناس دلار آزاد که در روز یکشنبه در رقم 57 هزار و 350 تومان معامله می‌شد در بازار عصر روز گذشته با حدود 450 تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 57 هزار و 800 تومان معامله شد.

کرسی سلامت اجتماعی و توسعه یونسکو، پس از بررسی و ارزیابی 10 ساله مسئولیت‌های اجتماعی بانک پاسارگاد در حوزه سلامت اجتماعی و آموزش از این بانک با اهدای تندیس و لوح مسئولیت اجتماعی تقدیر کرد.