سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: در شرایط سخت تحریم، حفظ تولید و کیفیت محصولات ایران خودرو که مورد تایید نهادهای مستقل ارزیابی است، با همکاری زنجیره تامین و گروه صنعتی ایران خودرو میسر شده و این خودروساز توانست با وجود تمام مشکلات و موانع کارنامه قابل قبولی را ارایه کند.

وزیر صمت در بازدید از غرفه ایران‌خودرو در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران گفت: به محصولات ایرانی وطنی با کیفیت افتخار می‌کنم و برای پیشرفت آن‌ها و ایجاد شغل برای فرزندان‌مان تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل گروه بهمن در نشست خبری این گروه در حاشیه پنجمین اتواکسپوی تهران از برنامه‌های این شرکت در سال آینده گرفت. وی در ابتدای این نشست یادآور شد گروه بهمن مجموعه قدرتمندی از خودروسازان است که توانایی تولید محصولات دو چرخ تا هجده چرخ را دارد.

در شرایطی که کمتر از دو ماه تا پایان سال مانده و قیمت‌ها در بازار خودرو در مسیر صعودی هستند، وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اشاره داشته که برای دو خودروساز بزرگ کشور، خواستار تخصیص اعتبار 15 هزار میلیارد تومانی است.

شرکت بهمن موتور با صدور اطلاعیه از امکان تبدیل اختیاری دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم نوبت زمستان به خودروی ریسپکت2 ویژه متقاضیان طرح جوانی جمعیت خبر داد.

شرکت بهمن موتور با صدور اطلاعیه از امکان تبدیل اختیاری دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم نوبت زمستان به خودروی ریسپکت2 ویژه متقاضیان عادی خبر داد.

مشکلاتی که تولیدکننده داخلی را کلافه کرده و در جلسه شورای گفتگو به آن پرداخته خواهد شد موارد بسیاری هستند و انتظار می‌رود پس از ماه‌ها معطلی در برگزاری جلسات هم فکری دولتی‌ها و بخش خصوصی، در نشست فردا به این موارد رسیدگی شود.

به گفته وزیر اقتصاد، ناترازی بانک‌ها را نمی‌توان به بعد موکول کرد و از این رو اگر در زمان‌بندی مدنظر بانک مرکزی، بانک‌های ناتراز برای اصلاح رویه موجود اقدام نکنند، با آنها برخورد خواهد شد.

امروز مطالبی همچون چگونه با کارت ملی، دلار سهمیه ای بخریم؟، زمان واریز عیدی کارمندان دولت اعلام شد، با سودده ترین و زیان ده ترین نمادهای این هفته آشنا شوید!، چشم انداز اتفاقات مهم از دید معامله گران طلا، خطر تعلیق | مراقب این 14 نماد باشید!، بوعلی، نوری و شگویا در دی ماه چقدر فروختند؟، عملکرد پر سروصدای جنرال موتورز؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

یک کارشناس انرژی گفت: بخاری های کشور در رده ی جی یعنی بدمصرف ترین ها قرار می گیرند. بخاری هایی که در رده ی ای قرار دارند، بسیار گران هستند و اقشار متوسط و ضعیف نمی توانند آن ها را خریداری کنند. اگر بخاری های فرسوده را در کشور بهینه و با مدل های هرمتریک تعویض کنیم، حدود 150میلیون مترمکعب صرفه جویی در روز خواهیم داشت. این عدد قابل اعتناست و نشان می دهد که سیاست گذاری در این حوزه برایمان...