سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

مرکز مبادله ارز و طلای ایران در هفته‌های اخیر با چهار مرحله حراج شمش طلا، 275 کیلو طلا با حداقل عیار 995 در هزار را روی میز حراج گذاشته تا متقاضیان برای خرید اقدام کنند، اما تنها حدود 38 درصد مشتری واقعی وجود داشته است.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور گفت: حدود 700 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی فقط در اقتصاد شفاف صورت می‌گیرد که این سر کوه یخ است. واقعیت این است که یک اقتصاد زیرزمینی داریم که براساس مطالعات از حجم کل اقتصاد بسیار بزرگ‌تر است، که آن رقم (اقتصاد زیرزمینی) کلا فرار مالیاتی است.

محقق‌نیا معتقد است: مشکل اصلی کشور گلوگاه‌های تولید است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تأمین سرمایه در گردش به‌موقع برای تولیدکننده است؛ اگر واقعاً می‌خواهیم جلوی تورم را بگیریم، باید به تولید کمک کنیم تا اقتصاد کشور، نفسی بکشد.

هر اسکناس دلار آمریکا امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر قیمت در همان نرخ روز گذشته قیمت‌گذاری شد.

ایران‌خودرو دیزل برنامه فروش دو محصول کامیون کشنده H5 فوتون و کامیونت باری آرناپلاس را در دستور کار قرار داده است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز با افزایش نسبت به روز گذشته قیمت خورد.

بانک مرکزی اعلام کرد: از مجموع 305.9 میلیون دلار حواله عرضه شده در معاملات امروز سامانه نیما، تنها 76.6 میلیون دلار آن معامله شد.

وزیر کشور سیاست دولت در حوزه خودروهای برقی را حمایت از خودروسازان داخلی دانست.

شکستن انحصار در توسعه میادین نفت و گاز ایران و ارتقای مشارکت بخش خصوصی پتانسیل بسیار زیادی برای کشور دارد. کاهش هزینه‌های استخراج، افزایش رقابت‌پذیری، جذب سرمایه‌گذاری، معرفی فناوری‌های جدید، متنوع‌سازی بازارهای صادراتی، ایجاد درآمدهای ارزی جدید دولت، توسعه ارز، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی از جمله مزایای کلیدی است که می‌توان به آن دست یافت.

گروه بهمن با محصولات سواری، تجاری، موتورسیکلت و خودروهای وارداتی خود در نمایشگاه قطعات خودرو، موتورسیکلت، لوازم و تجهیزات وابسته قزوین حضور پیدا می‌کند. این شرکت خودروهای وارداتی H5 و بستیون T77 خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

توصیه 7 گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در خصوص تحریم‌های هدفمند مرتبط با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی است که از کشور‌ها می‌خواهد در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات بیان شده از قبیل توقیف وجوه و دارایی‌های اشخاص تعیین شده را بدون تاخیر اعمال کند.

کارنامه ای درخشان از عملکرد 9 ماهه بانک شهر در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)؛ منتشر شد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در بازدید از پروژه‌های مجتمع مس شهربابک از بزنامه‌ریزی برای افزایش چهاربرابری تولید کنسانتره در طرح توصعه این مجتمع خبر داد.

مهدی جهانگیری، رئیس گروه گردشگری با صدور پیامی درگذشت "دکتر رضا دولت آبادی، مدیر عامل بانک ملت" را تسلیت گفت.