سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد که روز دوشنبه منتشر شد، اکثر اقتصاددانان با استناد به درگیری‌های جهانی و فشارهای طولانی‌مدت برای کاهش تورم معتقدند که فعالیت‌های اقتصادی در سال 2024 کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا امروز، پنجشنبه (18 ژانویه) به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت اما با کاهش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ پس از اظهارات تند مقامات بانک مرکزی و داده‌های قوی، نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود باقی ماند.

درپی صدور مجوز شماره‌گذاری 11 هزار دستگاه دناپلاس از سوی سازمان ملی استاندارد در روز گذشته، معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی ظهر امروز (چهارشنبه) از ایران خودرو بازدید کرد تا از نزدیک در جریان فرآیند تحویل خودروهای مذکور به مشتریان قرار گیرد.

ایرانسل در دومین سال متوالی مشارکت در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، بیش از 3000 جلد کتاب را با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد و در قالب پویش کتاب «نبض سبز زندگی»، در مناطق محروم سراسر کشور، توزیع کرد.

تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری در احداث تاسیسات فاضلاب 5 شهر استان کرمان، صبح امروز چهارشنبه 27 دی‌ماه، بین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب کرمان در محل دفتر استاندار کرمان، به امضا رسید.

شرکت سیباموتور فاو تک محور FAWJ6P-460 را به صورت نقدی به فروش می‌رساند.

در پانزدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، از دستاوردهای جهادی درمانی قرارگاه سازندگی شرکت ملی صنایع مس ایران، رونمایی شد.

در پی درگذشت کریم مجتهدی چهره ماندگار فلسفه ایران آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا پیامی به شرح زیر صادر کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که با وجود مشکلات تامین ارز، فشارهای ناشی از تحریم و کمبود نقدینگی، توانسته‌ایم اهداف تولید را دنبال کرده و تیراژ تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهیم، گفت: از ابتدای فروردین تا 25 دی‌ماه امسال، 453 هزار و 501 دستگاه خودرو سواری و تجاری تولید شده که نشان‌دهنده افزایش حدود 10 هزار دستگاهی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بانک ایران زمین ایران با توجه به لزوم ایجاد و استمرار روابط در ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، تخصیص تسهیلات به مراکز درمانی، بهداشتی و پزشکی بخش خصوصی، در قالب طرح " سلامت "، با هدف جذب و تمرکز گردش مالی به ویژه منابع ارزان قیمت گروه هدف و همچنین ارائه خدمات مالی آنان به مراکز مذکور بدون لحاظ شرط میانگین حساب و پس از ملحوظ نظر قرار دادن سایر ضوابط و مقررات جاری، ارائه می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با اشاره به بیانیه سازمان برنامه و بودجه در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق، گفت: مسائلی که رئیس سازمان برنامه و بودجه برای افزایش درآمد‌های بودجه مطرح کرده از جمله راحت‌ترین کارهاست لذا ما توقع داریم سازمان برنامه و بودجه در بسیاری از بخش‌ها تصمیمات درستی را اتخاذ کرده و از هزینه‌های خود کسر و به بهبود شرایط اقتصادی مردم بپردازد.

شرکت ماهان سیرجان با کسب تندیس عالی تک ستاره، یکی از دو شرکت برتر مجموعه‌های تابعه سازمان ایمیدرو در حوزه HSE شد.

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید پس از تصویب در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، از سوی وزیر جهادکشاورزی رسماً به نرخ 17 هزار و 500 تومان اعلام شد. رقمی که نسبت به نرخ قبلی اعلام شده در شهریورماه، 2 هزار تومان کمتر است!

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای ماده 90 قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی به منظور جبران زیان انباشته خودروسازان عنوان کرد: هدف از تصویب این قانون اجرای آن در مواقع لزوم بوده چراکه این قانون از مترقی ترین قوانین در کشور است و عدم اجرای آن به معنای ضعف در عملکرد دستگاه های اجرایی خواهد بود.

محمد مختاریانی، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان برنج ایران امروز در نشست خبری جنجالی مقابل حواشی و جنجال‌های اخیر علیه شرکت متبوع خود و این صنف موضع گرفت.

حذف یا تداوم سیاست تثبیت ارزی با دلار 28500 تومانی برای واردات کالا‌های اساسی در سال آینده، از مهم‌ترین مسائل بودجه‌ای میان سازمان برنامه و کمیسیون تلفیق بوده است. به گونه‌ای که یک مقام دولتی از پیشنهاد نرخ 31 هزار تومان برای ارز ترجیحی سال 1403 خبر داده است، اما مجلس نظر دیگری دارد!