سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، از شناسایی 20 هزار درگاه پرداخت اینترنتی مرتبط با قمارخانه‌داران و تشکیل پرونده قضایی برای صاحبان آنها همچنین شناسایی 72 هزار کارت اجاره ای در شبکه بانکی و اعمال محدودیتِ دریافت خدمات بانکی در راستای مقابله با قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی خبر داد.

در بحبوحه جنگ غزه و کسری بودجه اسرائیل، این رژیم سعی دارد با افزایش مالیات بر سود بانکی بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در نظر دارد با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری، دومین هکاتون خود را با محوریت فناوری اینترنت اشیاء برگزار کند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که دستیابی اقتصاد چین به هدف رشد پنج درصدی بهبود قوی اقتصاد این کشور پس از همه‌گیری کرونا را نشان می‌دهد.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که معامله‌گران، سرگرم بررسی ریسک‌های اختلال عرضه در خاورمیانه در پی حملات آمریکا و انگلیس به یمن بودند، افزایش یافت.

قیمت طلا امروز، دوشنبه (15 ژانویه) برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت و به دلیل جذابیت پناهگاه امن ناشی از درگیری در خاورمیانه و به دلیل شرط‌بندی مجدد برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، بالاتر از سطح 2050 دلار باقی ماند.

بر اساس آنچه که در قالب اطلاعیه اول هشتمین عرضه خودروهای وارداتی در نظر گرفته و اعلام شد، مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان خودروهای وارداتی که از عصر 23 دی ماه می‌توانستد از بین 11 خودروی وارداتی عرضه شده، سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند، امشب به پایان خواهد رسید و تا این لحظه هنوز خبری مبنی بر تمدید این مهلت نیست.

آمار جهانی از قیمت بنزین نشان می‌دهد که بنزین ایران از ونزوئلا هم ارزان‌تر بوده و ارزان‌ترین قیمت را در دنیا دارد.

دو شرکت هواپیمایی زاگرس و پارس‌ایر در فرودگاه مهرآباد پلمب شدند. هفت شرکت دیگر هم همه خصوصی هستند.

یک اقتصاددان تاکید کرد: جهش نرخ ارز ناشی از بمباران یمن، نسبت به طوفان الاقصی و حادثه تروریستی کرمان کمتر است؛ چون بازار ارز خود را با شرایط سیاسی تعدیل کرده و به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده و حتی روزهای پیش رو شاهد تعادل بازار ارز در کشور خواهیم بود.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، کدام نمادها و صنایع روزهای آینده مورد اقبال هستند؟، بیشترین خروج پول حقیقی به این 3 نماد شاخص ساز اختصاص یافت!، سرمایه نماد عرضه اولیه 435 درصد افزایش یافت، با سهامداران عمده حقیقی وجامی آشنا شوید!، سال مالی 1402 این نماد‌های غذایی، 10 ماهه شد! | رد پای یک عرضه اولیه در این تغییر؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

هر اسکناس دلار آمریکا امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته قیمت‌گذاری شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز با کاهش نسبت به روز گذشته قیمت گذاری شد.

طی احکامی جداگانه از سوی مدیر عامل بیمه سرمد سرپرست حوزه مدیرعامل، سرپرست مدیریت امور شعب و نمایندگان و مدیر روابط عمومی شرکت منصوب شدند.

مدیرعامل نوبیتکس با اشاره به اثرات مثبت پذیرش ETF بیت کوین و ورود سرمایه‌های جدید به این بازار، پیشنهاد داد که سازمان بورس بازارهای آتی بیت کوین را راه اندازی کند.