دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران، گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل ممتاز شب یلدا حداکثر 480 تومان تعیین شد.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که از هم گسیختگی اقتصاد جهانی به بلوک‌های مختلف قدرت، می‌تواند منجر به نابودی دستاورد‌های تجاری و از بین رفتن هزاران میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی جهان شود.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت، قیمت‌های بالای کالا و خدمات و افزایش هزینه‌های استقراض جیب آمریکایی‌ها را خالی و اقتصاد را به اولویت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری آتی تبدیل کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه‌هایی مانند حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز، افزایش صادرات، حذف قیمت‌گذاری دستوری در کنار حذف برخی رانت‌ها و حمایت‌های نامحدود و غیر مشروط برای برخی صنایع را در دستور کار داریم، گفت: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها یکی از ابزارهای مهم بازار برای رشد شفافیت و به تبع آن افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه تلقی می‌شود.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با اعلام فراخوانی و با هدف بومی‌سازی تجهیزات شبکه فیبر نوری، از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، دعوت به همکاری کرد.

دومین سری تاکسی برقی ایران خودرو برای تسریع در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در آستانه ورود به بازار است.

مدیرعامل بانک تجارت در جلسه برخط پرسش و پاسخ سهامداران، از رشد 437 درصدی سود عملیاتی این بانک در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

در مراسمی که در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، با اهدای تندیس و لوح تقدیر از گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان صنعت برگزیده در تعاملات پایدار با دانشگاه، تجلیل شد.

امروز مطالبی همچون نرخ دلار امروز بالا رفت + پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی، بیشترین افزایش قیمت به کدام نماد‌ها اختصاص یافت؟، چگونه از بورس طلا بخریم؟، آخرین خبر‌ها از سود سهام عدالت، کدام نماد‌ها سود سال جاری و سود سنواتی سهامداران را واریز کردند؟، جدیدترین قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا در بازار، چرا این فلز گرانبها افزایش می‌یابد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

در حالی که ماه قبل، واریز یارانه‌ها با حواشی همچون تاخیر چند روز‌ها بانک‌ها در واریز و گلایه مردم مواجه شده بود و حتی اطلاعیه سازمان هدفمندی در خصوص زمان واریز یارانه نقدی با تاخیر اعلام شد، باید دید مردم از ساعت 24 امشب، پیامک واریز یارانه‌ها را دریافت می‌کنند یا خیر؟!

بیش از یک هفته از گزارش سازمان بازرسی از فساد چند میلیارد دلاری یک شرکت واردکننده چای می‌گذرد و در این میان، یکی از ابعاد این تخلف کلان، کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است؛ تخلفی عجیب با محوریت فروش دلار‌های نیمایی در بازار آزاد که رئیس اتاق ایران و چین از فرآیند این تخلف ارزی به تابناک گفت.

قیمت هر اسکناس دلار آمریکا امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مقایسه با روز گذشته افزایش یافت.