دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به جای عدد 85 دلار به ازای هر بشکه صادرات نفت که در قانون سال 1402 مدنظر بود و در عمل هم به آن اندازه محقق نشد، عدد واقع بینانه تری را پیش بینی کردیم.

قیمت طلا امروز، دوشنبه با تثبیت ارزش دلار، کاهش بیشتر یافت و سرمایه‌گذاران منتظر چندین جلسه مهم بانک مرکزی و انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده در این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره هستند.

بازار رمزارزهای دیجیتال به شدت سقوط کرد و در این میان بیت‌کوین تقریبا چهار درصد ارزش خود را از دست داد.

نیروگاه برق دماوند به عنوان یکی از مهمترین دارایی‌های بانک دی، از سوی هیأت کارشناسان رسمی دادگستری به قیمت هر سهم 81.333 ریال قیمت گذاری شد.

شرکت ملی صنایع مس ایران و بانک تجارت با هدف افزایش تعاملات مالی و اقتصادی، تفاهم‌نامه همکاری اعطای اعتبار به میزان 60 هزار میلیارد تومان را امضاء کردند.

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) که قرار بود 21 آذرماه برگزار شود به تعویق افتاد.

شرکت سیباموتور جزئیات اولین نوبت فروش کشنده J6 را اعلام کرد. این طرح فروش از ساعت 10 صبح روزیکشنبه 19 آذر تا ساعت 16 روز شنبه مورخ 25 آذر از طریق درگاه عاملیت‌ها انجام می‌شود.

امسال 6 دهم میلیارد دلار در زمینه واردات بنزین هزینه کرده‌ایم و سال آینده به 2 میلیارد و 6 دهم میلیارد دلار سرمایه گذاری در این زمینه نیاز داریم؛ ناترازی بنزین مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند و باید حل و فصل این مشکل در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وزارت صمت اعلام کرد: امکان اخذ شناسه رهگیری برای دستگاه‌های استخراج رمزارز در سامانه جامع تجارت فراهم شده و دارندگان این دستگاه‌ها تا 15 دی ماه سال جاری مهلت دارند تا نسبت به این موضوع اقدام کنند.