دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

حواشی بی سابقه ماندن یا برکناری حسین سلاح ورزی از سکان هدایت اتاق بازرگانی، وارد مرحله جدیدی شده و متاسفانه تبعات این روند، دامن بخش خصوصی و تجارت کشور را هم گرفته است و صدای فعالان بخش خصوصی به گوش دولتی‌ها در نبود جلسات شورای گفتگو، نمی‌رسد.

استاندار تهران با بیان این‌که ایران‌خودرو پیش‌قراول تولید خودرو برقی در کشور است، گفت: این شرکت همگام با دیگر خودروسازان دنیا، به فناوری روز این صنعت یعنی تولید خودروهای برقی ورود کرده است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال ایران خودرو، تا پایان پاییز امسال با امکانات و استانداردهای جدید تولید انبوه و روانه بازار می‌شود.

نکته قابل تامل در خصوص سلتوس، به فضای مجازی و جولان دلالان خودرو برمی گردد. جاییکه چند روزی است که قیمت این خودروی وارداتی به ارقام عجیبی همچون 5 تا 6 میلیارد تومان نیز رسیده است که بیان گر افزایش دو برابری نسبت به قیمت قطعی در سامانه یکپارچه است.

امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای اسکناس دلار و یورو در بازار، کدام خودرو نیم میلیارد تومان شد؟، سقوط نفت به پایین‌ترین حد خود در 5 ماه گذشته!، خبرهای مهم از میزان سود و عرضه اولیه ها + فیلم مجمع، بیشترین عرضه و خروج پول حقیقی توسط شاخص سازها، چگونه به دهک بندی یارانه اعتراض کنیم؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

ایران با سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه توانسته است وابستگی خود به فناوری خارجی را کاهش دهد و از استعداد داخلی خود بهره ببرد. این امر نه تنها توانمندی های فناورانه کشور را تقویت کرده، بلکه منجر به صرفه جویی در هزینه ها و افزایش رقابت در بازار جهانی شده است.